Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Media Center/fullskärm på andra skärmen?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har en extra skärm inkopplad till min Macbook.
Eftersom jag använder min "vanliga" stora skärmen till arbete så skulle ja samtidigt vilja kolla på film på den andra. Mitt problem är då att jag inte kan ha fullskärm (VLC). När jag dubbelklickar på bilden så hoppar bilden över från macbookens original skärm till min stora.

Min fråga är först och främst om de funkar att köra Media Center (Appel-knappen + ESC) på den andra skärmen, eller om de funkar att köra fullskärm i VLC.

Så jag har hört det med VLC är att du inte bara kan flytta bilden och försöka förstora den, utan den förstorar bilden på den skärm där kontrollerna ligger. Så om du flyttar över VLCs kontroller till den andra skärmen och sedan kör fullscreen ska det funka.

Front Row vet jag dock inte. Men du kan ju alltid flytta "menyraden" till den andra skärmen och således göra den till den primära. Skulle gissa att Front Row då blir på den andra skärmen.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2007-04-13 12:38
Ursprungligen av Archangel:

Så jag har hört det med VLC är att du inte bara kan flytta bilden och försöka förstora den, utan den förstorar bilden på den skärm där kontrollerna ligger. Så om du flyttar över VLCs kontroller till den andra skärmen och sedan kör fullscreen ska det funka.

Front Row vet jag dock inte. Men du kan ju alltid flytta "menyraden" till den andra skärmen och således göra den till den primära. Skulle gissa att Front Row då blir på den andra skärmen.

Du kan välja vilken skärm du vill att VLC ska köras i fullskärmsläge genom att:
1. Starta filmen
2. Klicka på meny-raden och välj "Video" och gå ner till "Videoenhet"
3. Välj vilken skärm du vill titta på
4. Dubbelklicka på filmen så den går i fullskärm

Nu ska filmen visas på den skärmen du valt

Med frontrow vet jag ej......

Mvh

har samma problem och VLC verkar inte ha något val av video ut enhet och jag sitter här och svär och sliter mitt hår över detta enendiga program, hur ***** svårt får det vara för ett program att om jag väljer fullskärm vill jag ha det på tvn, inte på min datorskärm!!!!!

1
Bevaka tråden