Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

(backup) mapp som slukar diskutrymme

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

Är halv ny på Mac och har nu fått ett problem som jag inte fattar mig på. Jag tror felet har med FTP programet Transmit att göra. Men vet inte vad det kan ha att göra med.

I alla fall så tycte jag att min disk snabbt blev full så jag kollade upp vad som låg på den och hittade då en mapp, __transmit_rename_temp_000zzz som hade slukat halva disken. I den mappen låg det typ min User profil och alla dess filer osm jag än gång i tiden har haft på datorn.

Hur kan detta komma sig, är att slänga den mappen?

Tack på förhand

inga tips?

Känner inte igen det, men jag har svårt att tro att det har något med Transmit att göra, är nog bara något som heter samma sak.

Ursprungligen av TZW:

Känner inte igen det, men jag har svårt att tro att det har något med Transmit att göra, är nog bara något som heter samma sak.

OK, ingen annan som känner till detta skumma fel då?

Kanske ett städprogram kan klara biffen? Sök lite på Onyx, Cocktail och vad de nu heter.

Kört OnyX nu samt en reparation på disken som den rekommendera. Vist det hade redan hunnit bli något fel. Men undrar än hur denna mapp har kommit till, har raderat den nu men alla filer kan jag inte slänga, den säger att kanske 5 filer används. När jag kollar i strukturen i maparna i papperskorgen så ser jag att det är filer som hör till Firefox (__transmit_rename_temp_000zzz -> User -> Library -> Application Support -> Firefox -> Profiles -> extensions)

Ska jag jag testa att stänga ner Firefox och tömma papperskorgen och hoppas på det bästa?

Man _brukar_ ju kunna slänga temp-filer...

I värsta fall får du väl installera om någon plugin till FF?

Ursprungligen av johan_tanying:

Man _brukar_ ju kunna slänga temp-filer...

I värsta fall får du väl installera om någon plugin till FF?

verkar funka, tack för hjälpen

1
Bevaka tråden