Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Flip 4 mac strul

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Installerade tidigare i veckan Flip 4 mac på min Macbook. Har dock allvarliga problem med att streamade windows media filer hackar. Detta inträffar både när jag tittar på program på svt:s hemsida och på sr. Oftast inträffar detta kanske 20 sek in i en fil. Någon annan som har liknande problem eller tips på avhjälpning?

(Sitter just i detta nu på Nordirland och försöker desperat lyssna på en match i allsvenskan på webradio, som inte finns utlagt för realplayer)

Testa att kryssa i "Create streaming Movies" i Systeminställningar-Flip4Mac WMV-Movie. Det brukar fungera.

Hjälpte tyvärr inte men tack för tipset. Problemet rör heller inte bara bild utan även när bara lyssnar på webradio. Kan kanske vara dåligt uppkoppling då jag sitter på universitetslina med en massa begränsningar. Real player funkar dock som sagt utmärkt. Nån annan som har nåt tips? Någon som känner till nån alternativ programvara? Är en ny match på söndag som jag gärna vill höra

Problem med högtalare och airport express

Fick min airport express igår och allt funkar utmärkt bortsett från att det bara kommer ljud från en av mina två högtalare.
Jag använder en "vanlig" ljudkabel med en svart och en röd kontakt i ena änden (som jag kopplar till stereon) och en svart kontakt i andra, antar att den kallas analog mini-stereo-to-dual-RCA. Har använt samma sladd direkt till min macbook och då funkar allt utmärkt.

Någon som har en aning om vad som kan vara fel?

1
Bevaka tråden