Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kopiera Biblioteks-mappen??

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Läser på så många ställen om hur enkelt det ska vara att säkerhetskopiera sin Mac. Det är möjligt, men jag är nog lite trög... Hoppas du kan hjälpa mig!

Vill primärt säkerhetskopiera min musik, mina bilder, bildspel, musiklistor i iTunes, dokument o s v.

1. Om jag tar och kopierar musik, bild och dokument-mapparna under min personliga folder, räkcer det? Kommer allt vesäntligt till iTunes och iPhoto med då?

2. Behöver jag verkligen kopiera "Biblioteks"-mappen under min personliga mapp egentligen? Stöter på strul när jag gör den, kopieringen avbryts o s v. Vad jag förstår så ligger där mest systemfiler till diverse program som väl återställs om jag återinstallerar programmen vid eventuell krasch, eller?

Vore jätte-tacksam för lite hjälp från någon med mer erfarenhet av Mac än mig...

Tack på förhand!

Fredrik

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-04-11 23:15

1. ja, så länge som du inte själv valt att ha sakerna på någon annan plats..

2. Ja den är viktig, den innehåller tex bokmärkena i safari, plugin till itunes & installerade widgets i dashboard bara för att nämna några saker..

jag skulle rekomendera dig att använda något program för backuper, som det låter så försöker du just nu bara kopiera mappen manuelt eller så ?

finns flera trådar med olika backup relaterade diskussioner, för att inte tala om sidor som www.tuaw.com etc

Ursprungligen av ntity:

1. ja, så länge som du inte själv valt att ha sakerna på någon annan plats..

2. Ja den är viktig, den innehåller tex bokmärkena i safari, plugin till itunes & installerade widgets i dashboard bara för att nämna några saker..

jag skulle rekomendera dig att använda något program för backuper, som det låter så försöker du just nu bara kopiera mappen manuelt eller så ?

finns flera trådar med olika backup relaterade diskussioner, för att inte tala om sidor som www.tuaw.com etc

Jag provade att ladda ner Carbon Copy Cloner, men även om jag har min externa hårddisk så vill det inte starta. Får ett felmeddelande att den inte hittar någon annan hårddisk än startdisken. "Mount another harddrive and restart the program."... Något annat tips på backup program som är gratis?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2007-04-12 08:42

CCC ser jag inte direkt som ett backup-program, utan mer som ett klonings-dito. Leta efter rena backup-program så kommer du att lyckas bättre.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-04-12 20:54

http://www.sitening.com/blog/2006/05/23/how-to-backup-your-mac-intelligently/

http://www.tuaw.com/search/?q=backup

själv kör jag med att ett script går varje gång som jag slår av datorn, och om den känner att min externa disk är ansluten så tar den och gör en backup med rsync till den disken..

1
Bevaka tråden