Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Någon som fortfarande vägrar 10.4 Tiger?

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

När 10.4 kom ut för två år sedan var det en massa hallå från folk som "aldrig skulle uppgradera för Tiger vara bara en ny jobbig sökmotor" osv. Är det någon kvar som biter sig fast frivilligt i Jaguar eller Panther? Eller har alla krupit till korset och uppgraderat?

Jag väntar mig en ny stor debatt av samma sort nu när Leoparden snart är här.

Min morbror och hans sambo sitter fortfarande på Panther, trots att han fick en tigerskiva med när han köpte sin Powerbook, så visst finns det. Jag tror dock att hans sambo kör Tiger på sitt jobb.

Jag ska så fort jag bara har råd uppgradera till Leopard sen när det kommer.

Satt för trångt på min iBooks originalhårddisk och hade inte riktigt behov av Tiger (allt jag behövde funkade i Panther). Men när hårddisken rasade och det kom in en 160GB fanns det ingen anledning att vänta längre.

Spotlight är skit (man får alltid upp alldeles för mycket eller måste pilla med inställningarna för att få färre träffar, plus att fillistan den ger är fullkomligt vidrig, känns som Windows), och minnesbehovet är hemskt, men när shaderstödet kom till Tiger så bytte jag.

Leopard blir det även där när det finns en bra anledning.

Jag kör Panther på min G4a. Köpte den begagnad och då följde 10.3 med. Väntar på Leopard innan jag uppgraderar den.

i min MBP så är det såklart Tigern som rullar. Tycker Tigern är klart mycket kompetentare än Panthern.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-04-11 12:27

10.3.9 på min iMac hemma. Fick alltför mycket problem med de första 10.4. Plus att jag inte hittade något som jag verkligen ville ha i 10.4.
Först på sista tiden, nu när många nya programvaror kräver 10.4, som jag funderat på att uppgradera. Men jag tänker hoppa över 10.4 och satsa på 10.5.
Förmodligen blir det också en helt ny iMac samtidigt.

På jobbet är det dock MacBook PRO och 10.4 som gäller. Har fungerat över förväntan.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-04-11 14:02

Jag har fortfarande Panther på min Påvverbok G4 0,4Ghz! Mest pga att jag inte har köpt någon Tiger skiva. Däremot har jag Tiger på min Mac mini så jag vägrar inte att använda Tigern!

  • Medlem
  • Umeå
  • 2007-04-11 17:31

Jag kör Panther. Har aldrig känt mig motiverad att installera Tiger, men förmodligen blir det uppgradering till Leopard när den kommer.

  • Medlem
  • Lund
  • 2007-04-11 21:54

Jag vet och känner folk som kör med de system de fick när de köpte datorn och har ibland inte ens uppgraderat sin version via software update. Jag har då också frågat varför de inte gjort detta eller påpekat att det finns nytt system till din dator.

Många vet inte vad det innebär att uppdatera och tror att all de har ska försvinna så de flesta tänker ju fungerar det bra så varför ska jag uppgradera..

Jag kör alltid senaste av det senaste. Men jag tänker många gånger när jag körde system 9 och photoshop version 5 eller 6 minns inte nu Man arbetade efektivt och det flöt på bra och man gjorde en del coola grejer nu med en helt annan dator och 10.4.9 och photoshop CS 2 tja.. man kan göra samma grejer som då och om det går mycket snabbare eller efektivare vet jag inte..

Det har ju spekulerats i Leopardens nyheter, men vilken kommer att bli det nya hatobjektet? Spaces? Njaa.. jag tror på Time Machine. Det kommer att vara den nya spotlighten. Lätt. Skulle Apple ändra något i gränssnittet så är det också ett självklart hatobjekt.

Vägrar?
Det låter så aktivt - av ren slöhet ligger jag kvar med 10.2 på en iMac G4
Av snålhet (eller ska man använda sparsamhet) brukar jag uppdatera operativ och program varannan gång. Så det borde ha blivit 10.4 men annat kom emellan och sedan började man tala om Leoparden så jag tänkte jag kunde vänta ....

Fundamentalist är jag inte utan använder 10.4 i en MBP eftersom det var installerat

Men Leopard ska det bli - när ev barnsjukdomar är avklarade och programfixar har kommit.

Jag väntar alltid länge med att uppdatera till ett nytt system. Gick från 6:an till 7.5 tror jag och 9:an hade jag tänkt hoppa över helt men den kom med en dator så.... Likadant med Tigern, hade jag tänkt, men på senare tid har det kommit en hel del program som kräver 10.4:an och som är intressanta för mig så igår hittade jag en "billig" öppnad förpackning för 350:-. Blir ju lite mer med frakt men då jag ändå aldrig är någon produkttestare så blir inte Leopard aktuell förrän nästa år kanske.

Jag kanske var otydlig. Jag menar förstås inte folk som inte tycker att det är värt pengarna med ett nytt operativsystem eller som har för gammal dator. Jag menar folk som av antingen princip eller för att de verkligen ogillar något med själva systemet. "Om de kommer att fortsätta ändra OS X på det här sättet kommer det gå utförs med Apple" osv

Den sortens mentalitet är alltid intressant vid större eller mindre systemskiften i alla aspekter av livet.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2007-04-12 13:15

System 7.5 på min trogna Apple Portable!
Och Tigern på allt annat...
utom pezen som har "brrr" XP (XtremPain)

1
Bevaka tråden