Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mörk "linje" på ovansida av MacBook

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Jönköping
  • 2007-04-11 19:43

Hej!

Har haft min MacBook i drygt två månader nu och har på senare tid (vet inte exakt hur länge) stört mig mer o mer på en mörk linje och en mörk "fläck" på ovansidan av MacBooken.

Vad jag funderar på är om det är dags att ta med den till Machuset (där den köptes) och be om en ny (ovansida?) ?

Är det något bakom skärmen som lyser igenom? Jag fattar inte.

Det finns kvar även om datorn är av (såklart) och jag har försökt bli av med det men inte lyckats...

Här kommer en bild (kanske inte den bästa jag tagit genom tiderna )

Tack.

Omöjligt att bedömma med hjälp av den bilden. Vet inte alls vad det kan bero på, hur har fläcken uppkommit?

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2007-04-11 20:51

jag vet bilden suger , ska försöka igen när jag inte är lika stressad.
jag har inte en aning om varifrån vare sig fläcken eller linjen har kommit men linjen är typ 1 cm bred och inte ojämn eller nåt utan helt rak och jämn och fin, inte heller sne utan går perfekt parallellt med kanten. fläcken är... den bara är...
ny bild kommer strax!

  • Medlem
  • 2007-04-29 15:23

Jag har exakt samma "linje" på min MacBook.
Inbillar mig dock att den kommer från min Incase väska, men jag vet inte. Har du också nån väska som du brukar ha datorn i?

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2007-04-29 23:20

Jag har en incase svart rätt slimmad väska med axelband... du har inte samma?!

http://store.apple.com/Apple/WebObjects/swedenstore.woa/wa/RSLID?mco=946897A9&nplm=TJ699

  • Medlem
  • 2007-04-30 21:49

Jo, exakt den är det!

Det är ju några fack i väskan där linjen är på datorn. Kan vara det som färgar av sig.

Kan ta lite tid för mig att svara då jag är i U-landet Norge och jobbar.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2007-05-01 10:27

jag lämnade in min dator igår på machuset i jkpg, de skulle skicka den till sin verkstad i borås.
under tiden tittar jag på nya väskor.
JAG VILL INTE HA FLER MÖRKA LINJER!!!
men du har nog en poäng med att det kan vara väskan, men det verkar lite konstigt att inte fler har mötkt av det, den har ju sålt rätt mycket har jag hört?

1
Bevaka tråden