Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Airport Extreme MED USB HÅRDDISK = TOMMA MAPPAR?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-04-11 15:13

när jag kopplar in min USB hårddisk (fat32 för man skall kunna ha den i windows också) så hittar jag den, men när man öppnar mapparna så är de tomma :S när man VET att det är saker i dem hur kommer detta sig ? aså jag har försökt hitta svar på detta så länge skulle vara exdtremt glad för svar, och någta andra också kanske?

Senast redigerat 2007-04-11 15:44
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-04-11 16:17

har nu ringt apple support de säger att de inte kan göra nånting eftersom det inte är en apple produkt man kopplar in :S lite dåligt tycker jag eftersom jag testat med 2 stycken USB hårddiskar en Iomega o en western digital

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-04-11 16:32

ok har hittat svar nu för alla er som har liknande problem är detta svaret :

Man kan INTE ha hårddiskar som är fat 32 till airport express som är större än 32 GB om de är det så kommer de inte fungera korrekt, det du får göra är att formatera den som HFS+ och då kommer det fungera utmärkt, och om du även kulle ha windows datorer i nätverket kommer det fungera också om du har hårddisken inkopplad till AIRPORT EXTREME. men inte om du kopplar den direkt till en windows dator! ha en bra dag

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-04-11 16:29

Esa,

Har du uppgraderat din Airport Extreme med senaste firmwaren, vilket är version 7.1 när detta skrivs...!?

Lycka till,

- Torkel

1
Bevaka tråden