Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Spår sorteras fel i Samlingar

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Av någon anledning så sorteras ett antal av mina samlingar (som jag lagt in under Samlingar på iPoden - alltså använt "del av samling"-funktionen) inte efter spårnummer. Mina ID3-taggar är perfekta och när jag tittar i iTunes på min iPod så ligger ordningen helt riktigt. Vad jag förstår så ska det visas i iPod:en som det visas i iTunes?

För att göra det ännu konstigare: två tredjedelar av spåren är sorterade i rätt ordning, men första trejdedelen av de samlingar som är felaktiga är efter nån konstig ordning som jag inte förstår. Det låter som att ID3-taggarna är fel, men det är dom inte.

Nån som vet vad jag ska göra för att få rätt ordning på samlingsalbumen i iPod:en? Och ja, jag har sökt och sett att det finns ett par liknande trådar, men inga som besvarar specifikt det här.

Du har inte lagt in Albumartist bara på några av spåren? Markera hela plattan i iTunes, Visa Info, kryssa i och blanka Albumartist. Brukar vara boven när det dyker upp dubletter av omslaget i coverflow. Eller att man glömt bort att kryssa i Del av samling för vissa av spåren.

Tack! Det var precis det som var problemet, vissa hade albumartist-tag också och kom därför före i ordningen.

1
Bevaka tråden