Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Variabla iconer-Kan det ruva på en större hemlighet?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Kolla på patentet som apple lagt in.

http://www.appleinsider.com/articles/07/04/05/apples_mac_os_x_may_gain_multi_sized_icon_interface.html

Jag kollade i deras forum och det verkar som ingen i forumet tänkt på att med variabel storlek på iconer med mera.. Kan man skapa dimensioner.. illusioner av 3D finder etc..
Lägg detta tillsammans med core animation och du har en finder som skulle kunna se ut i stort sett hur som helst och med blixtrande hastighet oavsett typ av filer. Även presentations delen av en finder skulle kunna presentera info på ett helt nytt sätt. Jag tror inte variabla iconer är tänkt för ren 2D i förlängningen. Kanske detta är en av de Top secret features som apple ruvar på? Jag hade inte haft något emot en 3D finder om den tillförde ease of use och var sparsam med "coola" animeringar från core animation. Det skulle kunna göra ett fil system mycket överskådligare.

Tänk på animeringen av en "stad" som byggdes av skiv konvolut som numera med leopard core animation inte behövde renderas utan snurrade och flög på i realtid..

Kommer ni håg? denna sidan kanske visar hur en allternativ finder kan komma att se ut i leopard? http://www.apple.com/se/macosx/leopard/coreanimation.html

Snopet om det är så att det har funnits framför ögona hela tiden men det har inte slagit en förräns nu

puhh vad sent det är!! ojj...

Å andra sidan verkar patentet vara från -99. Även om det inte kommit ut förrän nu. De har använt BBEdit 5.0 ikoner som exempel, och det släpptes -99.

Som vanligt med Apples patent ska man inte dra på för stor växlar, de släpper (oftast) inte ut patenten i det fria förrän efter de implementerats.

Ursprungligen av Leftrustle:

Å andra sidan verkar patentet vara från -99. Även om det inte kommit ut förrän nu. De har använt BBEdit 5.0 ikoner som exempel, och det släpptes -99.

Som vanligt med Apples patent ska man inte dra på för stor växlar, de släpper (oftast) inte ut patenten i det fria förrän efter de implementerats.

hehe då växlar jag ner
Det att det är gamla iconer lägger jag inte så stor vikt vid, det finns säkert en massa "gamla" grejer som de dammar av nu med lite pengar i kistan. kommer någon ihåg "piles"?
Tittar man på vad som fanns på next när de köptes upp så är det fortfarande ett antal features som inte kommit in i OSX som exempelvis Voice message via mail mm. kolla på - http://www.youtube.com/watch?v=j02b8Fuz73A

Och du som haft plugin... Hur fungerade det? Var hittar jag beskrivning på det?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-04-10 11:10

Jag har haft en plugin som har gjort detta i alla osx ända fram till 10.4 då den slutade fungera.

Nyaste versionen av FirstClass har ju någon liknande funktion med.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-04-10 16:46

Den pluginen jag körde med hete IconSizeEnabler. så det var bara att markera den ikonen man ville ändra storlek på, högerklick, sedan var det bara att välja storlek. Den slutade dock att funka på tiger av någon anledning...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-04-10 16:47

Tack!

jag läser då att detta inte är extra funktion utan en feature som finns i finder men som inte är aktiverad.. Varför det inte fungerar i senare versioner kan kanske ha med att det är en "haxie".

It add Finder's hidden debug "Icon Size" menu at the bottom of View menu.

Någon som vet hur man kan hitta alla dessa debug grejer? Det kan kanske ge ledtrådar om leopard?

1
Bevaka tråden