Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem skriva ut med Aiport Express från PC

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har sökt och försökt läsa mig till hur jag ska få tjejens pc att kunna skriva ut till en Deskjet 840. Från mina macar funkar det ju problemfritt.

Lägger till skrivaren och porten blir ju vad jag kallat nätverket "Finrummet". Finrummet funkar som en brygga till mit befintliga nätverk.

Under egenskaper för skrivaren på fliken "Portar" har jag finrummet ibockat Standard TCP/IP Port. Klickar jag på Konfigurera port. Protokoll Raw TCP/IP. Inställningar för Raw TCP/IP är port 5353 (den stod på något runt 90XX innan). Men ändrade efter att jag läst en tråd här på 99. SNMP-status är aktiverad. Namn public och enhetsindex 1.

Då tror jag när jag ställt in detta att det ska funka, men inte då.

Också försökt installera Bonjour för Windows, men under installation för jag fel meddelande att G:\ inte finns. Och det gör den ju heller inte. Fattar inte varför det blir så.

Kan någon hjälpa mig? Detta är ju ett macforum, men det är ju i en 66%ig macmiljö den finns i..:D

Tror jag löste det själv.. Jag öppnade port 9100 i Netgear-routern på den IP-adress som Airport Expressen är inställd på. Men varför ska det vara så krångligt med Windows??? Nu blir det mer påtryckning för mac till tjejen. Det är ju fler fel på den än att bara försöka skriva ut med Aiport.

1
Bevaka tråden