Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Strömma musik från pc-iTunes via non-apple router?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Min svåger vill strömma musik trådlöst från iTunes till valfritt rum i lägenheten. Jag undrar om han måste ha någon av Apples Airportar, eller om det går att använda en trådlös router från d-link, netgear eller liknande, är det något speciellt man måste tänka på när det gäller att strömma musik från pc-itunes via en "icke-apple-router"?

Han har alltså en Windows-Pc, så det skulle vara intressant att höra om någon sitter på en liknande konfiguration. Jag ville ta reda på detta innan jag rekommenderar honom att inhandla hårdvaran i fråga, annars kanske han säger upp bekantskapen med mej efter detta .

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-04-09 15:49

du behöver en airport express för att kunna ansluta stereon, men det är inget som hindrar dig att exempelvis har det kopplat i stil med isp -> ej-apple-router och sedan ansluta airporten till det trådlösa som vilken klient som helst och sedan streama till den.

normala netgear/dead-link etc routrar har ju som inte någon anslutning för stereon så de går ju inte att använda direkt om det var det som du menade..

min setup hemma är (http://www.dnz.se/img/home-net.png) där airporten bara är en tråd till trådlöst brygga alla adresser delas ut av garm som är gateway på nätverket, den får visserligen en adress tilldelad sig så att jag kan strema musik med den men den har ingen NAT funktion påslaget eller liknande.

Ursprungligen av ntity:

normala netgear/dead-link etc routrar har ju som inte någon anslutning för stereon så de går ju inte att använda direkt om det var det som du menade..

Ja, det var så jag menade. Det finns med andra ord inga trådlösa routrar med anslutning för stereo som går att använda tillsammans med iTunes, kan jag tolka det så?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-04-09 17:02

inte som jag vet om annat än airport express, men jag kan inte påstå att jag letat heller så

ok.

Tack så mycket för informationen, då ska jag rekommendera honom en airport.

1
Bevaka tråden