Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Imac med Boot Camp strul...

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej, har ett problem med Boot Camp Assistant.

Jag har en Intel Imac med Intel Core Duo och Mac OSX 10.4.9 installerat, funkar bra. Ända till jag vill starta Boot Camp Assistant för att få en driver CD till min Windows XP partition. (Obs: alla senaste drivers och uppdateringar är installerade) Följande meddelande visas:

Citat:

The startup disk cannot be partitioned or restored to a single partition.

Back up the disk and use Disk Utility to format is as a single Mac OS Extended (Journaled) volume. Resore your information to the disk and try using Boot Camp Assistant again.

Har någon annan haft detta problem, fastän ni har formaterat startdisken precis som texten ovan säger?

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2007-04-09 10:15

Jag hade samma problem. Det beror på att när Boot Camp ska partionera hårddisken så försöker den flytta filer från den del som ska bli Win-partionen till den andra delen. Problemet är att, antingen så är det en fil som är för stor för att Boot Camp Assistant ska kunna flytta den eller, så är din disk redan partionerad.

Jag löste mitt problem genom att klona hela hårddisken till en annan disk med hjälp av Carbon Copy Cloner. Formaterade om hårddisken och klonade tillbaka alltihopa igen. Sedan var det inga problem att köra Boot Camp.

1
Bevaka tråden