Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Pages filformats problem

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Körde pages en längre tid. Sparade ett och annat dokument med hyffsad viktig info. Efter ett tag var det dags för en formatering av macen och jag gjorde givetvis en backup på alla viktiga filer. När jag installerade pages på nytt och skulle öppna de "gamla" pages filerna så går det inte. Får felmeddelande "The document "konfnbg.pages" could not be opened" Någon som känner till felet? Fungerar dock om jag skapar nya pages document, sparar dem och öppnar igen. Men alla de gamla verkar vara låsta på något sätt.

Dum fråga kanske men har du samma version av programmet installerat nu som du skapade filen med? Jag har för mig att Pages 1 inte kan öppna filer skapade i Pages 2.

Välj filen i Finder och Visa info (bulle - I). Kolla under Ägare och behörigheter om du har de rättigheter som behövs.

Tack båda för tipsen, det ska till och med vara samma img fil. Men ja, jag fick bra tips av er så jag ska pröva mig fram. Tack för tipsen!

Attans, kör man apfel+i, info alltså, så visar den exakt samma på båda filerna. Det vill säga en fil som är sparad nu och en som är sparad innan formateringen. Skumt.

1
Bevaka tråden