Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ändra tempot på Audio loopar i Logic 5?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2007-04-08 13:55

Tjena!

Hur ändrar man tempot på audio loopar i Logic 5 på PCn? Om jag har en låt i tempot 128 och loopen är i 100 tex. Vilket verktyg och hur ställer jag in det för att det ska synca i tempo?

Sen undrar jag oxo hur man stretchar en loop som man inte vet tempot på så att det syncar till tempot 128 bpm i Logic?

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2007-04-08 17:27

Nu var det år och dar sen jag satt med Logic 5, men jag har för mig att man måste fixa allt från en meny där uppe. Det heter "pitch & tempo factory" eller något sånt. Minns inte riktigt. Först måste du markera loopen har jag för mig.
Allt jag minns är att det var ganska pilligt att försöka timestretcha saker i det programmet.

Får hoppas att du får ett mer utförligt svar av någon senare

Fråga två vet jag inte tyvärr, men fråga 1 är som Bobbski sa: Time, strech factory ungefär - ange originaltempo och önskat tempo.

Jag sitter med Logic 5,5 och tror jag vet vad du är ute efter:

1. dubbelklicka på ljudspåret och välj time/pith machine. Knacka in orginal tempo i ena rutan och sedan önskat temop i den andra rutan.

2. Markera din loop du ej vet tempot på och ställ sedan in "locators" högst upp på samma antal takter som din loop är (ex 2 takter). Välj nu tempo-> set tempo by objects and locators -> välj globally. Nu är låten tempo ändrat till loopens tempo så nu vet du vilket tempo din loop har. Vill du nu ändra tempo gör du övningen från punkt 1 ovan igen.

1
Bevaka tråden