Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Förhandsvisning - Bättre alternativ?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-04-07 01:39

Känns som att förhandsvisning gör mig mer besviken för varje gång jag startar upp det. För att ta upp några; det känns slött att starta upp, PDF-läsaren är värdelös och senast upptäckte jag att den inte kan spela upp animerade GIFs.

Finns det verkligen inte ett bättre alternativ?

Vilka typer av filer vill du förhandsvisa?

För att bläddra bland bilder använder jag ofta GraphicConverter (www.lemkesoft.com). Men visst saknar man något vettigt inbyggt i Finder liknande Utforskaren i Windows (som å andra sidan suger ordentligt när det gäller - enligt Bill Gates - udda format som psd... )

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-04-07 10:29

Jag tycker att dess PDF-läsare är underbar. Ett exempel; om jag visar en PDF-fil på en hemsida öppnas den direkt i Safari, utan att behöva vänta på att acrobat reader skall starta i 700tusen sekunder, som i windows eller linux. Det faktum att MacOSX visar PDF "native" (Förhandsvisning är ingen PDF-visare i sig, den bara lägger upp bilden i ett fönster; Det är OSX som är PDF-visaren; hela OSX gräsnnitt är baserat på PDF) gör att PDF är smidigt och snabbt.

  • Medlem
  • Republic of Philippines
  • 2007-04-07 12:52

Testa ImageViewerApp http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/26094 Helt oslagbart! Detta är ett bildvisningsprogram jag önskat mig länge!

Xee är en höjdare med.

  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2007-04-07 15:36

Jag kör JustLooking, som iofs inte visar pdf (det har man Förhandsvisaren till) kan bläddra i den mappen som man "är i" med den bild man har öppnat. Som ett automatiskt bildspel..

Xee var sannerligen en höjdare. Det funkar precis som man förväntar sig om man använt ACDsee Classic, som upphovsmannen också nämner som inspiration i Om-rutan. Fast gratis och med snyggare scaling.

Det klarar animerade GIF-bilder också.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-04-08 13:56

Xee var kanon, verkligen. Även om ImageViewerApp hade lite mer Wow-faktor kostar det pengar och klarade inte av animerade gifs.

Tack alla för hjälpen! <3

1
Bevaka tråden