Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

VMware Fusion i ny beta

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nytt:

-Improved performance: You now have the option of turning off debugging features in VMware Fusion to enjoy even better performance.

-Support for Boot Camp: You no longer have to choose between Windows or Mac—run Windows XP side-by-side with Mac OS X off your existing Boot Camp partition.

-Windows Easy Install: Just answer a few simple questions, insert your Windows CD, and VMware Fusion will automatically create a Windows virtual machine that is optimized for your Mac.

-Virtual machine packages: Virtual machines are now encapsulated in a single, easy-to-manage package. Move your virtual machines to another hard drive or Mac simply by copying a file.

-Enhanced virtual machine management: Managing multiple virtual machines and changing virtual machine settings is even easier with the Virtual Machine Library.

-Improved international support: European and Japanese Apple keyboards now work properly in virtual machines.

http://www.vmware.com/

  • Medlem
  • 2007-04-06 17:09

Och om ni inte vill spendera hela eftermiddagen att leta efter rätt ställe på deras äckliga corporate site, så har vi här en direktlänk:
http://www.vmware.com/products/beta/fusion/

blåtand tangentbord och mus fungerar inte för mig!:( kanske någon inställning fel?

tack för hjälp //filip

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-04-18 15:57

Hur är prestandan på den nya versionen jämfört med Parallels?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-04-18 16:09

Lustigt nog så får man inte publicera benchmarks enligt VMwares EULA!

Men utan att ha gjort några mätningar tycker jag den är märkbart långsammare än Parallels, även med buggkontroll avstängt. Dock har den bättre GUI.

Jag tycker att VMWare är bättre än Parallels. Man kan iaf i VMWare säga åt den att bara använda 1 CPU. För om jsg startar en VM i Parallels så laggar OSX ihop tills den är igång. Detta händer inte alls i VMWare, där kan ja fortsätta som ingenting även medans Windows startar. Borde inte heller vara datorn som är flaskhalsen. (MacPro 2.16 2Gb RAM)

någon som har samma blåtand problem som mig? när jag bootar i VMware så tappar jag kontakten med tangentbord och mus? någon som vet varför?

1
Bevaka tråden