Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kortslutning i batteriet i min macbook

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Måste bara få va lite arg på batteriet till min macbook. Jag satt i laddaren som vanligt idag och så råkade ladderna åka ur och helt plötsligt slog datorn av sig. Jag förstod inte varför, sambon kollar och det visar sig att batteriet aldrig blivit laddat. Hade laddat den i lite mer än två timmar.

Ringer apple center här i stan och jag får komma ner. De gör lite tester och jag får lämna macbooken där. Får hämta hem den fast utan batteri Så nu är det sladd som gäller om jag skall använda den.

Är det någon som vet varför det kan bli kortslutning? är det något som jag som användare kan göra så att det inte händer igen? Kan säga jag ska skaffa apple care.

Så nu har jag gnällt lite och varit lite arg.

Om det är kortslutning i batteriet så borde det lukta välfigt illa och ryka...
Låter mer som om batteriet gått sönder eller att laddfunktionen i datorn är trasig.
apple center borde enkelt kunna konstatera var felet ligger, vad ställde dom för diagnos på din dator?

Kortslutning tror jag, han sa inte så mycket för jag bara hämtade datorn och det var sambon som pratade med honom i telefon. Killen på apple center märkte nog att jag inte var så haj på sånt här. Men dem trodde ganska ordentligt på att det var kortslutning. Får väl veta när det kommer tillbaka från service och höra vad det är eller när jag hämtar mitt nya batteri.

Men kan det vara exempelvis jag som användare som har orsakat kortslutning?

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-04-06 12:35

En del MacBooks har dårliga batterier, då tar dom inte laddning, och man får byta ut batteriet mot et nytt.
Nån kortslutning tror jag inte att det är, mer produktionsfel.

Okej, va skönt att höra. Men jag är så glad att jag har ett nytt batteri till veckan. Lite tråkigt bara att man måste ha sladden nu när man skall plugga till tentan.

1
Bevaka tråden