Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vill ha fråga om att ta bort från disk

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har sökt men inte hittat:

Jag vill ha tillbaka frågan om att ta bort musik från hårddisken också när jag tar bort låtar och album från iTunes. Jag har fått den frågan förut men har säkert råkat klicka i "fråga inte igen".

Tacksam om nån kan hjälpa mig med detta. Har letat mig blå...

  • Medlem
  • Helsingborg, Sweden, Sweden
  • 2007-04-06 11:04

Testa [Alternativ - backsteg].

Tar du bort en låt när du är inne i en spellista, och bara trycker backsteg, så plockas låten bort från listan, den raderas inte. Med [Alternativ - backsteg] kan du radera låtar var som helst ifrån.

Jag provade men det fungerade inte. Ska kanske tilläga att jag kör Win XP.

Ursprungligen av BosseBus:

Testa [Alternativ - backsteg].

Tar du bort en låt när du är inne i en spellista, och bara trycker backsteg, så plockas låten bort från listan, den raderas inte. Med [Alternativ - backsteg] kan du radera låtar var som helst ifrån.

  • Medlem
  • Helsingborg, Sweden, Sweden
  • 2007-04-06 11:55

Kolla under "Hjälp" i menyn. Där finns kanske en option för "Kortkommandon". Finns i alla fall på Mac.

Jag hade bytt iTunes-folder under dagen och när jag gjorde Consolidate Library så fick jag tillbaka det önskade beteendet (dvs. att ta bort underliggande filer på disk också). Tack för tipsen i alla fall!

Ursprungligen av BosseBus:

Kolla under "Hjälp" i menyn. Där finns kanske en option för "Kortkommandon". Finns i alla fall på Mac.

1
Bevaka tråden