Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Lacie USB krångel

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej

Har en 100 gb Lacie disk med både firewire och usb. När jag kopplar den till min powerbook med firewire så funkar det bra men när jag kopplar den via usb så dyker den inte upp på skrivbordet utan är helt död. Däremot via usb till en pc så funkar disken bra!

Varför är det så här? Jag vill få igång den via usb till macen! Hälp!

Ibland räcker lrämen till, ibland inte... "The curse of USB"! Det finns ett par trådar i ämnet (sök), men i stort sett går det ut på att strömmen i USB-uttaget inte riktigt räcker till eller på taskiga komponenter i styrchippet. Vad gäller LaCie gäller nog det flörsta. Men varför köra på USB när man har FW som är bättre på alla sätt (snabbare, stabilare)?

Ursprungligen av johan_tanying:

Ibland räcker lrämen till, ibland inte... "The curse of USB"! Det finns ett par trådar i ämnet (sök), men i stort sett går det ut på att strömmen i USB-uttaget inte riktigt räcker till eller på taskiga komponenter i styrchippet. Vad gäller LaCie gäller nog det flörsta. Men varför köra på USB när man har FW som är bättre på alla sätt (snabbare, stabilare)?

Ok. det är väll strömmen i usb utaget på macen som strular då. Tack för hjälpen.

1
Bevaka tråden