Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

flac till apple lossless

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2007-02-25 11:37

jag har några flac filer som jag vill spela i min iPod, så ja tänkte konvertera om dom till apple lossless. men då undrar jag om det blir sämre ljud av det? eller vad ska jag annars göra?

Kika in Max: http://sbooth.org/Max/

Klarar en hel del olika format.

Det blir inte sämre ljud eftersom båda är lossless-format. Men Apple lossless blir nog lite större eftersom det använder en mindre effektiv kompressionsmetod.

  • Medlem
  • Sjöbo
  • 2007-04-04 11:29

Väcker den här tråden med ett bra tips som jag själv använder: Om du har Toast 8 kan du skapa en ljud-cd med dina flac-filer och spara den som en image. Sedan mountar du cd-imagen via Toast. Då vaknar iTunes och importerar den till iTunes enligt de import-inställningar som är gjorda. Tex Lossless. Fungerar skitbra!

Jag gör så här :

Använder http://www.macupdate.com/info.php/id/14246/xact Xact för att omvandla flac filen till aiff, sedan bara att importera till iTunes och konvertera till Apple Lossless

  • Medlem
  • Sjöbo
  • 2007-04-04 11:50

Kan inget om aiff, men ju färre komprimeringar/omkodningar man behöver göra desto bättre för ljudkvaliteten. Om aiff är lossless så spelar det ingen större roll så klart...

aiff, wav etc är lossless. Dvs okomprimerat ljud.

skakar liv i denna tråd för att fråga om nån har samma problem som jag, vid export från Titanium 8, Flac -> Apple Lossless. Det verkar fungera perfekt, fram till halva låtarna. Då börjar ljudet hacka. Varenda låt likadant... samma sak om jag exporterar till skrivbordet i andra format och drar in i itunes. Vad är det som blir fel?

// edit: hittade felet, filerna var korrupta. Och så upptäckte jag det lysande programmet MacPar på köpet. //

Senast redigerat 2007-06-30 21:17
1
Bevaka tråden