Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

CD-ROM vill inte matas ut

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Alltså, jag gillar verkligen OSX. Men det finns vissa grejor som gör mig gråhårig. Här är en sån.

Om jag stoppar i en cd-skiva i spelaren, gör det jag ska och sedan ejectar är det inget problem. Men om det går en tid av inaktivitet (från min sida), vet inte hur länge som krävs, innan jag ejectar så händer detta när jag trycker eject: 1. Inget på ett bra tag, kanske en minut. 2. Cd-ikonen försvinner. 3. Cd-ikonen dyker upp igen, och om det som i det här fallet var en dvd-skiva i spelaren, autostartade dvd-spelaren och ville visa en film för mig istället för att spotta ut skivan fast det var det jag bad om. Sååå irriterande.

Istället för att ejecta monteras alltså skivan om. Märkligt! Det spelar ingen roll om jag ejectar med knappen på tangentbordet eller från något program som itunes eller så. och det spelar heller ingen roll bilken typ av skiva dert är, dvd, cdrom, cdda etc. Men det måste ha gått en tid av inaktivitet på cdrom-spelaren för att det ska inträffa.

...Jesper

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-04-04 08:22

Känner igen problemet lite från min G4/400. Hur är det om du drar cd-ikonen till papperskorgen/eject-symbolen i Finder?

Svårt att säga. Jag testade nu, när cd-n varit i ganska länge, och då hoppade den ut direkt. Men jag vet ju inte om den skulle gjort det ändå...

1
Bevaka tråden