Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Gratis Leopard vid macköp precis före 10.5-lansering?

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Gävle
  • 2007-04-03 01:35

Var inne på Applestore i veckan.
En av försäljarna slänger ur sig "det senaste" ryktet om att man ska få en gratis nyckel till leopard om man nyligen köpt sig en mac?

Stämmer de? Jag hittar inga bevis på det iaf :S

Brukar det inte vara praxis att man får gratis uppdatering om nytt OS kommit ut _inom två veckor_ efter köpet? Längre tid än så är nog tveksamt. Sen är det ju inte fråga om nycklar, utan man måste få nya fysiska installationsskivor för att byta från Tigger till Lellepard.

Spara kvittot skall man ju förstås göra, som alltid.

Vad han nu menar med "nyckel" ? Apple har ju inte några licensnycklar till sina klient-operativsystem.

Märk väl "praxis". Det är ingen lagstadgad rättighet utan helt upp till Apple.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2007-04-03 18:52

Ja näe jag har ingen aning. Men det var något om att man skulle få gratis tillgång till Leopard om man nyligen köpt en mac.

  • Medlem
  • 2007-04-03 20:57

Är väl bara att knalla in igen och fråga

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-04-03 21:29
Ursprungligen av JvD:

Är väl bara att knalla in igen och fråga

Apple-ÅF har nog ingen bättre koll på det än vad vi har. Däremot har Apple tidigare gett ut nya system för de som köpt sin dator upp till 14 dagar innan nya systemet släppts.
Under en månad fick man det till reduserat pris har jag för mig också.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2007-04-03 21:32

okej, min macbook köpte jag för två veckor sen snart så dom får ta å kvista på lite

  • Medlem
  • Sverige
  • 2007-04-04 08:06

Nu har jag dragit ut på tiden så länge det bara går i väntan på 10.5 men igår var jag tvungen att beställa 2 x minimac + 1 x macbook så jag får väl troligtvis köpa 10.5 skilt när det nu sen kommer ut.

Enligt lagen om alltings jävlighet kommer alltså Leopard att släppas om exakt 15 dagar, dvs den 19/4. Mejla genast till Macrumors, Appleisnsider osv så att världen får veta!

  • Medlem
  • Gävle
  • 2007-04-04 16:44

Hehe, just our luck ^^

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-04-04 19:06

På macbutiken i Karlstad påstod en försäljare att man fick 10.5 om det släpptes inom 90 dagar. Fast det kan ju vara deras egen policy. Eller så var det special offer för mig. Eller så fattade jag fel.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2007-04-05 17:25

90 dagar ? Nice Får hålla tummarna då.

Gjorde de inte så när Tiger släpptes att de först gick ut med ett releasedatum, och alla macar som såldes från det tills dess att Tiger släpptes fick en gratis uppgradering? Alltså: har de inte sagt när Leopard kommer så blir det inga gratisskivor.

1
Bevaka tråden