Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Windows bootar istället för Mac OS X

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

När jag startar upp min mac så startar windows utan att jag trycker ner alt. tangenten. Finns det en inställning som ändrar så att Mac OS bootas automatiskt utan att använda alt. tangenten

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-03-19 22:46

Ändra startskiva

Du kan ändra startskivan, antingen i Windows via Kontrollpanelen (tror jag, det lär installeras när man installerar Apples BootCamp-drivisar), eller i Mac OS X via Systeminställningar > Startskiva.

Ja, ändra Startskiva i både Mac och Win till det du vill att det ska vara!

Om det nu inte är Vista han kör, då blir det lite knivigare. Men gör en google på dual, eller triple, boot så kommer du att hitta bra guider. Bättre än att jag försöker förklara här...

men med XP så stämmer det som står här.

tack!

Nu fungerar det. Ändrade inställningar på startskivan i Windows XP sp2.

tackar!! /filip

För de som använder Vista så rekommenderar jag rEFIt, vilket fungerar alldeles utmärkt både med dual boot OS X / Vista och med triple boot.

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2007-03-29 10:46

Är det inte smidigare att hålla inne alt tangenten och välja mac os x i stället för windows. När man väl är inne i OSX så är det ju bara att byta startskiva.

Piece of Cake.

Om dy nu inte använder Vista, för då fungerar det ju inte att välja startskiva innifrån mac os väl? Åtminstone bryr sig inte mina macar om vilken skiva man där väljer.

Hej, jag har trådlöst t-bord och vista installerat på min mac mini.
Jag har installerat vista och efter det anslutit t-bordet till en annan dator, nu vill inte mac hitta det när jag startar upp för att trycka på alt för att kunna välja mac som startskiva.
Bootcamp programmet syns inte under kontroll panelen.
Finns det något annat sätt att byta startskiva i windows?!

tacksam för svar /Filip

1
Bevaka tråden