Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Lapdesk / minibord till MB

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej! Lurar på ett litet bord att ha MB+mus på istället för knät när man är i Parken och sånt.. Ikeas sängbricka skulle kunna funka, nån som testat? Andra idéer? Ikea BAGN

Ihopfällbart är att föredra, här fanns ett också men jag tror inte som säljs längre och kostade dessutom det tiodubbla...

/Christian

Själv använder jag från och till en "brickkudde" eller "lap tray" - en bricka som har en kudde med små frigolitkulor på undersidan. Den formar sig efter underlaget och finns för 100-200 kr i div heminredningsaffärer.

På en kompis önskelista står en mer designad dito - dvs snyggare och dyrare (445 kr) på Bosign
http://www.bosign.se/shop/shopdet.lasso?cat=sovrummet&list=Sangbord_sov&listName=S%C3%A4ngbord&-session=login:54D9062309d0f007FAVmy39B21CE

SJälv gillar jag denna:
http://macoteket.se/product_list.jsp?group_id=1024037&product_id=962010

Någon som har en och kan uttala sig om den?

Ja titta.. tack. Men jo.. har sett dom där risvarianterna men undrar om jag vill ha nåt i knät alls.. kanske skulle vara värt att prova iofs. Rain's variant saknar dessutom plats för mus, iofs om inte den största lämnar nog plats över men poängen med dom är väl ltie att dom är skräddarsydda.

Annars går man till Ikeas fyndhörna, hittar en skåplucka eller annat av lämpligt format för en tjuga och, voilà, har man en lapdesk...

Skämt å sido, men så gjorde jag för att fixa en datorvagn till G4an tillsammans med hjul från Clas-Olle.

Och Ikeas bricka har kanter - är inte det lite opraktiskt för musen? Visserligen trillar den inte av men den lär väl också stöta emot och bli hindrad allt som oftast?

Jo får se det kasnke blir att vara händig nån dag istället.

Men precis det var just det där med kanterna jag tänkte på, för själva musrörelsen är det lugnt så jäkla mycket far jag inte runt med den. Men kan också vara oerhört irriternade för handlederna. Skulle kunna vara värt att köpa en och testa, lär om inte annat iaf funka utmärkt till filmtittande i sängen.

1
Bevaka tråden