Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dött batteri i ny MacBook

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-03-31 17:37

Packade upp en ny svart MacBook i fredags och har anslutit enligt manual; lampan lyser grönt och batteriet laddas ej, har varit dött sen datorn kom ut kartongen.
Någon som varit utsatt för någor liknande problem och har en aning om vad det kan bero på?
Enligt support så skulle det kunna vara en transportsäkring av batteriet som ska tas bort innan datorn driftsätts men någon sådan kan jag inte hitta.

Låter som ett trasigt batteri helt enkelt.

Har själv en MB, visserligen vit, men tror inte att det är annorlunda på något vis, .
Verkar som att den du pratade med på support inte hade riktigt koll på det. Har inte hört om att någon annan heller nämt något om en "transportsäkring" på MB batteriet. Så ring igen och stå på dig, så borde dom skicka ett nytt batteri, alt att du tar dig till ett servicecenter "nära dig".

ang. dött batteri

Köpte min Macbook i förra veckan med samma problem. Batteriet helt dött o laddar inte.
Tog kontakt med Apple och ombads att prova med ett annat batteri, när det visade sig att det fungerade skickade dom mig ett nytt batteri. Dåligt att det hände men bra service från Apple...

1
Bevaka tråden