Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fråga om nya AirPort Extreme / comhem

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Haninge
  • 2007-03-31 16:59

Hej!

Vår D-link 784 (108 Mbps) har på sistone orsakat oss mycket huvudvärk - vårt internet kommer och går när den tappar nätet då och då. Enligt teknikerna på ComHem (vi har kabelbredband därifrån) så verkar det som om d-linken dessutom stör ut vårt modem för det hänger sig med. Kör vi med nätverkssladd direkt från modemet till datorn är internet stabilt och snabbt - inga problem alls. Så det verkar vara d-linken som spökar. Så den skall ut!

Frågan är nu -är AirPort Extreme bra? Kommer den att fungera bättre än d-linken tillsammans med vårt kabelmodem från ComHem?

Det är jag som skall surfa med min Macbook Pro och sambon med hennes Dell -laptop (win xp) som kommer att använda oss av den. Finns det några problem vi bör vara medvetna om? Bättre alternativ?

Jag har en ny Airport Extreme (n) och den fungerar så fint så. Inga problem alls med Comhem-modemet.

Men tro inte att du kommer kunna utnyttja basstationen som filserver utifrån (genom dess nätverksdisk som kan publiceras på internet). Comhem har stängt de portar som behövs, fast de vägrar envist att erkänna detta när man pratar med deras kundtjänst. Däremot fungerar nätverksdisken naturligtvis jättebra på nätverket hemma, innanför modemet så att säga.

  • Medlem
  • Lund
  • 2007-03-31 19:29
Ursprungligen av Per Ejeklint:

JComhem har stängt de portar som behövs, fast de vägrar envist att erkänna detta när man pratar med deras kundtjänst.

Vad är det för portar och hur man man enklast kolla detta?

  • Medlem
  • Haninge
  • 2007-04-01 12:57

Så det är köpläge då? Vill ju inte bränna så mycket pengar om det inte skulle fungera bra sedan...

1
Bevaka tråden