Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hjälp med torrent-klienter

Tråden skapades och har fått 27 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Botkyrka
  • 2007-02-06 00:22

Tjenare.

Har problem med Transmission. Så länge man bara har en aktiv torrent så går det bra men så fort man har flera igång samtidigt så blir det bara skit av alltihop. Får en hel drös av "fel" på rar-arkiv och detta beror inte på uppackningsprogrammen eftersom jag provat flera. Det är heller inte disken eftersom den funkar bra i övrigt och är ny (MBP C2D). Finns det någon vettig klient förutom Transmission (som uppenbarligen inte har nån koll på paketen alls), Azureus (som är för segt och dessutom bloatat med massa dynga i senare versioner), Tomato (eller vad den heter... grymt osmidig) och BitTorrent (orginalet. gillar inte ...alls).
Kör azureus på pcn men vill inte ha det på laptopen. µtorrent för mac hade vart ett perfekt alternativ men världen är ju som bekant inte särskilt perfekt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-02-06 01:34

--->xTorrent. ((( http://www.xtorrentp2p.com/ )))

XTorrent är blockat på vissa trackers.. :-/ Azareus är ( trots att interfacet är segt ), den klient som är snabbast..det är min erfarenhet.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-02-06 12:41

Transmission fungerar perfekt på väldigt många datorer, även om jag inser att det säkert innehåller en del buggar. Jag har löst ett transmission-problem en gång genom att installera om datorn. Vet inte vad som blev skillnaden, men nått måste det varit. Snart kommer dessutom en ny version av transmission.

  • Medlem
  • Botkyrka
  • 2007-02-07 11:49

Har sneglat lite på xtorrent. Det är flera saker som gör att det inte är ett vettigt alternativ. Det första är att dom av nån anledning vill ha betalt för en beta, som jag dessutom inte får att fungera ordentligt. Det står bara "connecting" på alla torrents, inget mer händer. Det andra är att den inte heller verkar ha nåt bra re-check system men det kanske är jag som har missat det bara. Det tredje är att det är bloatat med massa "search" och katalog-strukturer som inte behövs... Hur vore det om någon som kodar dessa program kunde fokusera lite på det som är viktigt, dvs själva bittorrent-nerladdningarna och att dessa tankas och verifieras så att CRC summorna inte är helcp sen.

Nu blev jag lite uppspelt

edit: till och börja med kanske någon kan förklara för mig hur man faktiskt får xtorrent att connecta till trackern och faktiskt tanka nåt...

Som sagt...Xtorrent är ju blockat på vissa trackers...kan ju vara därför..

Xtorrent måste man inte betala för det??

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-02-16 20:40

Nä, inte än vad jag märkt.

Men detta nya är superduper, bara att lägga in sina favvo musikbloggar!

Sen lyssna, sedan ladda ner.

http://getpeel.com/

det står att jag måste betala

  • Medlem
  • Gävle
  • 2007-02-16 20:52

Varför är Xtorrent blockat på vissa trackers? Och vilka, själv har jag aldrig märkt det?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-02-16 21:06

Betala? När man startar programmet står det väl typ "betala nu och få programmet billigare". Men man behöver inte. Eller kom det en ny version idag?

XTorrent är väl blockat för att den inte, bland annat, ja ration blir fel.

  • Medlem
  • Solna
  • 2007-02-16 22:11

Har samma problem med Transmission på in MBP, att det inte går att packa upp arkiven, så jag har bytt till Azureus och har inte haft några problem efter det.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2007-02-16 22:26

Undrar hur det kommer sig att Transmission och XTorrent lider av samma problem.. jag trodde det var ett generellt problem med BitTorrent-protokollet eller nåt. Känner någon till en klient i stil med Transmission och XTorrent (användarvänligt, enkelt och gjort för Mac) som inte har detta problem?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-02-17 14:09
Ursprungligen av Jogin:

Undrar hur det kommer sig att Transmission och XTorrent lider av samma problem.. jag trodde det var ett generellt problem med BitTorrent-protokollet eller nåt. Känner någon till en klient i stil med Transmission och XTorrent (användarvänligt, enkelt och gjort för Mac) som inte har detta problem?

Därför att han som gjort XTorrent har snott en massa kod från Transmission.. Har du inte tänkt på hur pass lika dom två programmen ser ut?

  • Medlem
  • Gävle
  • 2007-02-17 14:22
Ursprungligen av Zkronk:

Därför att han som gjort XTorrent har snott en massa kod från Transmission.. Har du inte tänkt på hur pass lika dom två programmen ser ut?

Det visste jag inte att han hade gjort, om han nu har gjort det. Men att två program ser lika ut har ju inget med koden att göra, så jag ser ingen anledning att misstänka det av den anledningen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-02-17 12:07

Har aldrig haft problem med xTorent, att packa upp eller så. Men den och Transmission är väl byggda på samma vad-det nu-hette. Annars kan du ju testa Bitrocket kanske.

XTorrent bygger på libtransmission så ja, xtorrent bygger på transmission.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-03-28 21:52

Finns det ingen som liknar µTorrent. Vill inte ha Azureus pågrund av gränssnittet.

Finns det ingen bättre?

Man väljer väl ett program efter hur effektivt det är?!... Gränssnittet kommer in i ekvationen om man flera prestandamässigt likvärdiga alternativ!.. Så tror jag dom flesta funkar men jag kan ha fel? Är inte första gången i så fall!...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-03-31 03:36

Iallfall, TrasseMisse, gäller, nu.

Förstår inte varför du inte gillar BitTorrent (originalet). Jag har testat en del olika, och tycker att originalet gör jobbet, utan att man behöver bekymra sig om hur. Om man har flera olika torrents igång, så kan man sätta en gräns för uppladdning för varje torrent, och en total gräns för uppladdning. Sedan sköter det sig självt, utan att det tar för mycket kraft av processorn.

Det kanske är olika beroende på var man hittar sina torrents, men för mig fungerar det alltid smärtfritt.

  • Medlem
  • Haninge
  • 2007-06-28 16:18

Jag hittar ingen klient som är bra i Macen. Azureus vill inte fortsätta på torrents som jag laddat ner med andra program. Xtorrent kostar, bitrocket kan man inte välja vilka filer som ska laddas ner, samma med Transmission. Orginalet Bittorrent bara suger på många sätt. Just nu använder jag parallels och kör utorrent. inte en optimal lösning, men det är ju den enda klienten som är bra.

håll ut!
det verkar som att uTorrent är på väg till mac. Jag har aldrig provat det eftersom att jag aldrig sitter i windows, men eftersom så många lovordar det så fort man börjar snacka torrentklienter är jag peppad!

http://torrentfreak.com/utorrent-for-mac-is-coming-an-early-review/

vad är det som är så bra med det, btw?
jag tycker transmission funkar utmärkt, och de få gånger man vill ha en enstaka fil ur ett paket tycker jag azureus gör jobbet även om det är segt i uppstarten.

  • Medlem
  • Haninge
  • 2007-06-28 17:02

Coolt!
Men på utorrents hemsida står det "Vurlix is no longer working on the OS X port, so none is currently in the works. A Linux and OSX port is still planned for the future."
Men, det kan ju vara så att det är hemligt och info har läckt ut eller nått.

Jag brukar ladda ner en sample fil i torrenten för att kolla kvalitén på realesen. så det blir ganska ofta man vill dra ner bara en fil.

Vad som är så bra med Utorrent? Det tycker jag framgår rätt bra i länken du skicka! Snabb, lätt, ladda ner enstaka filer m.m. den e helt enkelt bäst!

som jag skrev i den här tråden så kan man i senaste nightly build av transmission välja vilka filer ur torrenten och till vilken prioritet man ska ladda ner de olika filerna.

  • Medlem
  • Älmhult
  • 2007-06-28 18:39
Ursprungligen av himynameisjonas:

som jag skrev i den här tråden så kan man i senaste nightly build av transmission välja vilka filer ur torrenten och till vilken prioritet man ska ladda ner de olika filerna.

Nightly build... är det typ Alpha/Beta-versioner av programmet eller vad betyder det?

himynameisjonas:
du råkar inte ha en nerladdningslänk att posta till den versionen?
har letar runt men hittar inte...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-06-30 23:03

En nightly build är en version av ett program som används i utvecklingssyfte. Programmet kompileras varje natt (eller mer/mindre ofta) mot den dagsaktuella versionen av källkoden, vilket betyder att nightlys kan innehålla buggar samt i värsta förstöra data, äktenskap och/eller civilisationer.

Nightly av Transmission finns på http://chucker.mystfans.com/opensource/transmission/Transmission-latest.dmg

1
Bevaka tråden