Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Avinstallera 10.4.9 - går det?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2007-03-29 15:08

...trots att jag läste allt negativt om 4.9 uppdateringen installerade jag den ändå och blev, precis som många andra, rätt besviken. Min MBP blir numer löjligt varm och fläkten går igång för vad som helst vilket irriterar mig otroligt mkt. Efter 2 minuter på YouTube och strömmande film/ljud låter datorn ungefär som en lastbil. Mycket alltså.
Att ens tänka på att jobba i Photshop är inte lönt eftersom datorn blir så otroligt varm och högljudd.

Kan man på något sätt avinstallera/ogöra 10.4.9 uppdateringen? Hade varit wunderbar så man kan använda datorn till mer än att kolla igenom mappar i findern...

Innan du nedgraderar testa att ladda ner Combo-uppdateringen av 10.4.9 och installera. Ibland behövs det en total 10.4-10.4.x installation för att allt ska fungera normalt. Jag hade precis samma bekymmer med 10.4.8.
Om du kör YouTube-filmer som har en massa Flash-reklam rekommenderar jag att du installerar SafariPlus också och ställer in den så den inte laddar ner Flash från andra sidor än du surfar till och du slipper sunkig Flash-reklam.
Ytterliggare en sak som ställde till det för mig var en plugin (NPSVG3...) som Adobe CS installerade i /Library/Internet Plug-Ins/.

http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=304822

Senast redigerat 2007-03-30 16:46
  • Medlem
  • International user
  • 2007-03-30 09:37
Ursprungligen av morgan_a:

Ytterliggare en sak som ställde till det för mig var en plugin (NPSVG3...) som Adobe CS installerade i /Library/Internet/Plug-Ins/.

Tack! ...håller på att ladda ner combo-delen nu. Hade aldrig hört talas om detta tidigare. Dödar ju verkligen hela "Det bara funkar" grejen.

Adobe pluggen - hur tar man "bort" den?

Ursprungligen av barzini:

Tack! ...håller på att ladda ner combo-delen nu. Hade aldrig hört talas om detta tidigare. Dödar ju verkligen hela "Det bara funkar" grejen.

Adobe pluggen - hur tar man "bort" den?

Dubbelklicka på startdisken, gå vidare till mappen Bibliotek/Internet Plug-Ins. Om du har filer som börjar på NPSVG3: Skapa en mapp som heter Disabled Plug-Ins och flytta filerna dit. Starta om för säkerhets skull.

SafariPlus hittar du här http://web.mac.com/jrc/SafariPlus/

Apropå "Det bara funkar"-grejen så beror det oftast på att man har testat en massa olika konstiga tredjeparts systemtillägg att man måste göra combo-installation. Jag har hittills aldrig behövt göra en sedvanlig ominstallation à la Windows.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2007-03-29 18:59

Jag har en MBP 2.0GHz CD och jag känner inte igen något av det som barzini beskriver. Den har inte blivit varmare efter uppdateringen. Jag kan köra streamad video från YouTube utan problem. Fläkten kommer jag inte ihåg när den senast gick igång. Men självklart har den snurrat - om än mycket sällan.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-03-30 17:14

Var ska SafariPlus ligga när den är insallerad?

Yes!!

Ursprungligen av Yes:

Var ska SafariPlus ligga när den är insallerad?

Yes!!

/Bibliotek/InputManagers/

  • Medlem
  • International user
  • 2007-03-30 21:16

Tnx.

Yes!!

  • Medlem
  • International user
  • 2007-03-30 21:20

...testade ladda/installera ner combo grejen - gjorde ingen som helst skillnad tyvärr.

min internet plug-ins mapp var helt tom faktiskt, så det kan inte vara adobe pluggen.

ang. safari plus pluggen. störs inte att av rörlig reklam och har gärna dem kvar av rent reklamintresse, tro det eller ej.

datorn klarar i princip inte av några flashsidor längre eller att köra flera program samtidigt utan att bli råvarm. har ju inte varit riktigt så här tidigare, även om den knappast fungerat "pro"...
några andra tips på vad det kan vara?

1
Bevaka tråden