Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Det oöverstigliga cronjobbet...

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Alltså, jag förstår att det kan vara svårt och otacksamt att jobba som skribent, och att man inte kan ha full koll på allt, men var det bara jag som vred mig i skrattkramper efter ett besök på macworld.se idag?

http://macworld.idg.se/2.1038/1.101681

Tack macworld för att jag äntligen får känna mig som en övermänsklig super-hacker, tänk att jag redan kör detta mystiska och för mänskligheten okända hacker-verktyg! Jag har även funnit en metod att ändra i dessa cronjobb med en hemlig typ av raketforskningsverktyg; en så kallad textredigerare. Jag funderar starkt på att skriva in detta i min CV och skicka till SÄPO...

(edit: vill bara understryka att jag är på lite allmänt sarkastiskt humör idag, inget illa ment gentemot skribenten)

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2007-03-30 14:56

Hör nu här, han Samuel. Har du läst vad som faktiskt står i artikeln?
Det står ju faktiskt att det är Apple som har lagt in ett chronjob (sic!) som återställer det hackare ev. har gjort. Det står inte att det är hackare som använder det som verktyg.

Hehe, jo faktiskt. Tyckte bara att det var lite roligt att det framställdes som rena raketforskningen, antar att de återkommer när de upptäckt hur man redigerar en crontab

Jag har hört att "chronjob" egentligen är en topphemlig teknik utvecklad av CIA för framställning av nästa generations kärnvapen.

Eller var det inte ungefär den tonen i artikeln?

1
Bevaka tråden