Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fråga om VLC;MPEG;WMV

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vet inte om detta är rätt genre för denna fråga!
har ruskiga problem med filmtittandet på min dator, har en power mac med 10.3.9 .
så fort jag drar en "filmsnutt" till vlc så stänger den ner (har testat att byta tillbaks till gamla efter att läst att man skulle pröva det, men samma sak där) ganska ofta när jag ska starta en mpeg-film så kommer det upp en ruta som säger att "filen finns inte" !
och wmv går ju knappt att titta på,haltar och buffrar hela tiden! vad ska jag göra och hur??

Ps: fråga inte vad jag kollar på för filmsnuttar, dom är i utbildningssyfte!!O:-)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-03-30 11:19

Hmm.. Senaste VLC är riktigt bra - inga problem alls. Jag kör iofs 10.4.9, om det kanske skulle göra skillnad vet jag inte...

Ja vlc har ju alltid funkat förrut!! vet inte om jag har nåt felinställt eller? men jag läste nånstans att nya vlc kunde "koppla ner" ,och att man skulle byta till förra versionen,men det är ju likadant!! mer råd tack....
//Kenneth

nej,jag får det inte att funka,varje gång jag drar en film till vlc öppnar sig vlc men kopplar ner nästan omgående!!!
vad ska jag göra??? HJÄLP

1
Bevaka tråden