Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Avinstallera Boot Camp?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Linköping
  • 2006-10-08 22:40

Ett par frågor till er som redan kör Boot Camp och Windows.
Är det enkelt att avinstallera Boot Camp och Windows?
Hur är det med att överföra filer mellan systemen?
Tack!

Det är jättesmidigt att ta bort Windowspartitionen och återfå diskutrymmet via Boot Camp. (antar att du menade detta, inte att avinstallera Boot Camp).

När det gäller att överföra filer så kan man överföra filer via Mac OS X mellan de båda partitionerna om man väljer att formatera Windowspartitionen i Fat 32. Detta väljs när man installerar Windows, inte i Boot Camps assistent.

Problem...

Hej. Jag har försökt att återinstallera Windows, eftersom det uppstod en del problem. Först tog jag bort Windowspartitionen, men sen när jag med Boot Camp vill partitionera hårddisken igen möts jag av meddelandet:

Your disk cannot be partitioned because some files cannot be moved.
Back up the disk and use Disk Utility to format the disk as a single MacOS Extended (Journaled) volume. Restore your information to the disk and try using Boot Camp Assistant again.

Kan någon hjälpa mig att förstå vad det är som inte stämmer och vad jag egentligen ska göra?

Prova att defragmentera disken med lämlig mjukvara, t ex iDefrag eller Techtool

Precis samma medd. fick jag när jag installerade bootcamp och försökte partionera. Det underliga är att jag har 2 macbooks och fick samma medd på båda. Säg inte att du med har en macbook? Tror det får bli WM ware för mig tyvärr. hade gärna kört fullspeed med bootcamp annars

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2007-03-28 15:42

Jag har också samma meddelande i bootcamp när jag ska partionera och en macbook. Körde iDefrag också men det hjälpte inte. Någon som har ytterligare ideér?

Fick info via google att en defregmentation inne i OS X inte är nog, så jag ska köra idefrag via en cd-skiva. Får se om det fungerar istället.

Senast redigerat 2007-03-28 16:10
  • Oregistrerad
  • 2007-03-28 20:59

Alternativet är ju, om du har en extern usb disk att överföra systemet till den disken, formattera den interna och flytta över systemet igen (Då måste du boota från CD eller annan extern disk). Ett annat alternativ kan vara att göra disken något mindre, om du har tur går alla filerna i det området att flytta.

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2007-03-29 10:21

Jag förstår inte vilken skillnad det skulle göra, systemet som förs över måste ju bli exakt lika om man gör en bootabel clon. Defragmenteringen av hela systemet hjälpte inte heller.

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2007-03-29 16:52

det fungerade när jag flyttade bort 30 gig från disken

1
Bevaka tråden