Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Försvunna filer på Airport USB-Disk

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

USB-disken som är kopplad till min nya Airport Extreme funkar inte som den ska. Vissa filer och mappar bara "försvinner". Mapparna som borde innehålla 20-30 GB visar 0 K.

Men när jag sedan pluggar in disken rakt i en Mac eller PC finns filerna där precis som de ska.

Disken är en Iomega formatterad i FAT32, men AE ska enligt uppgift hantera det. Hursomhelst tror jag att det har med Airporten att göra och inte Disken.

Någon annan som stött på samma problem?

Om du läste ett par trådar längre ner så hade du sett samma sak... Jag har sökt en del på fenomenet och har inte hittat någon lösning. Men det verkar ha med CIFS-lösningen att göra. Jag har letat för att se om det går att hitta några begränsningar för just CIFS men har inte hittat något.
Om jag kollar på disken från min pc så tycker jag mig se färre filer men vet inte om det kanske bara är en inbillning. Däremot har jag sett att jag kan skriva in mappnamnen i adressfältet på utforskaren och på så sätt "komma in" i de osynliga mapparna. Mycket märkligt fenomen är det i alla fall... och j-vligt irriterande!

1
Bevaka tråden