Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Projektor inbyggd i din mac?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Denna lilla projektor skulle väl passa in i Apples strategi eller?

Iphone/macbook med video telefoni på väggen?
Massor med användnings områden...

http://news.com.com/2100-1041_3-6170619.html?part=rss&tag=2547-1_3-0-20&subj=news

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-03-27 18:51

Jag röstar på AppleTV med inbyggd projektor, det skule vara riktigt smidigt, och förmodligen även billigare än en 42" Sony Bravia.

njaaaa... jag tror att ljusstyrkan är skitkass == liten bild och alldeles mörkt.
Ascool ide dock.

Ursprungligen av northernlight:

njaaaa... jag tror att ljusstyrkan är skitkass == liten bild och alldeles mörkt.
Ascool ide dock.

taget från länkens text...

The projector contains three lasers, a DLP chip and a power supply and measures about 1.5 inches in length. With the projector, the cell phone can beam DVD-quality video onto a screen or a wall, thereby allowing it to serve as a video player or a television. By using the projector, the actual "screen" size can be much larger than what a person would get by using the LCD panel integrated into the phone. The chip inside the phone, in fact, could drive images for a widescreen television.

Så himla coolt att ta video samtal på den i bilen/båten/flyget
Bara att ta ett video samtal och projektera upp det på kontors väggen, skulle nog väsentligt öka närvaro känslan för exempelvis ett video telefon möte med en eller flera deltagare. Tänk er Ichats multi videochat gränsnitt... men från en telefon med projektor och bild projicerad på väggen i DVD kvalitet..allt utan en dator som krånglar till det.. Den telefonen hade i alla fall jag köpt

nu skall vi bara få lite fart i våra tele nät också..men det borde gå att snart börja använda detta i vanliga hemtelefoner som kan använda sig av IP telefoni?

ett tjockare tangentbord med dator i... och en styvbit papper som skärm...
Tänk er ett lan med dessa typer av datorer och "skärmar", Hade sparat ett halft kärnkraftverk i energi och plats

Tanken svindlar! hmm Nån som vet hur man blir general agent för en produkt på svenska marknaden?

Ursprungligen av cubeuser_vol2:

taget från länkens text...

The projector contains three lasers, a DLP chip and a power supply and measures about 1.5 inches in length. With the projector, the cell phone can beam DVD-quality video onto a screen or a wall, thereby allowing it to serve as a video player or a television. By using the projector, the actual "screen" size can be much larger than what a person would get by using the LCD panel integrated into the phone. The chip inside the phone, in fact, could drive images for a widescreen television.

Så himla coolt att ta video samtal på den i bilen/båten/flyget
Bara att ta ett video samtal och projektera upp det på kontors väggen, skulle nog väsentligt öka närvaro känslan för exempelvis ett video telefon möte med en eller flera deltagare. Tänk er Ichats multi videochat gränsnitt... men från en telefon med projektor och bild projicerad på väggen i DVD kvalitet..allt utan en dator som krånglar till det.. Den telefonen hade i alla fall jag köpt

nu skall vi bara få lite fart i våra tele nät också..men det borde gå att snart börja använda detta i vanliga hemtelefoner som kan använda sig av IP telefoni?

ett tjockare tangentbord med dator i... och en styvbit papper som skärm...
Tänk er ett lan med dessa typer av datorer och "skärmar", Hade sparat ett halft kärnkraftverk i energi och plats

Tanken svindlar! hmm Nån som vet hur man blir general agent för en produkt på svenska marknaden?

Hehe Ja... låt mig förklara varför detta inte är möjligt.
1. ljusstyrkan är alldeles för låg. Då spelar upplösning ingen roll.
2. ska du projicera bilden hjälpligt måste du
- vara nära då ljusstyrkan är dålig
- ha ett mörkt rum då ljusstyrkan är dålig

  • Medlem
  • Båstad
  • 2007-03-31 10:05

Det vore ganska coolt med typ en miniprojektor som man kunde stoppa ner i fickan och koppla in till vad som helst.

1
Bevaka tråden