Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Server update services

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-03-27 13:37

Vad menas egentligen med "Non-managed clients"?

Läser man i server hjälpen så måste man manuellt ändra sökvägen till den egna software update servern för "Non-managed clients". Vad menar dom med det, mina klienter sitter på ett OD men med lokala hemmakataloger. Är dom hanterade? Det verkar inte så eftersom jag inte ser det jag förväntade mig att se i Programuppdateraren.

Nästa fråga är, lite filosofiskt, är det värt att pilla med det här? Vi har bra uppkoppling (100MB) och användarna är förståndiga. Jag ser ingen större nytta med det men jag kan ha missat något uppenbart...

Maskiner som är knutna till ODt kommer fråga din server om uppdateringar. Fördelen är ju hastigheten men tänk också på att du har möjlighet att styra vilka uppdateringar som hämtas. Lite onödigt om användarna ändå inte är admin, men i vissa fall kan det vara skönt att veta att användaren inte uppdaterar sitt system utan ens vetskap.

Maskiner som är kopplade till OD kommer inte fråga servern om uppdateringar om du inte ställt inte det att de ska göra det. Annars kör det default och det är att gå mot Apples servrar.
Betänkt att ha en egen uppdateringserver drar en jäkla massa diskutrymme.

Non-managed innebär att du inte gjort några centrala inställningar för maskinerna i WGM.
Det är även fär du kan ställa vilken Software Update server de ska vända sig mot.

Oj, fel av mig verkar det som. jäjä.. jag har ju ingen server så jag hoppas jag kommer undan med bara skammen.

1
Bevaka tråden