Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Konvertera video till min 1. M600i och 2. N73

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-03-25 23:17

Hej,
Jag skulle vilja ha tips och hjälp om något program som konverterar de vanligaste videoformaten så att jag kan kolla på mina mobiler.

tack på förhand //jonte

Jag hade först tänkt föreslå VisualHub. Men jag är inte säker på att det klarar av 3gp-format. Om du vill pyssla lite mer själv så borde det gå med ffmpegX däremot, men det är inte lika enkelt och trevligt att använda. Även Quicktime Pro ska klara av att exportera till 3gp-format har jag för mig. (Jag vet inte om just de där telefonerna använder 3gp, men det är rätt vanligt på mobiler.)

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2007-03-26 20:16

Movies for my iPod klarar av att göra 3gp. Har dock inte lyckats föra över en hel film via blåtand till min M600.

http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/28211

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-03-27 09:31

Ok, tack för tipsen,

theoo, varför kör du inte med USB-kabel då?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-04-10 10:09

Okej! jag har kollat på filmer och avsnitt av serier i ca ett år nu på min m600i.
Så här gör jag för att konvertera dom till rätt format.

---------------------------------

Ska jag konvertera från en .img fil eller en dvdskiva så använder jag "Handbrake".
Framerate: 25
Average bitrate: 300
MP4
MPEG-4 /AAC

Audio
Sample rate (hz): 22050
Bitrate: 64

Picture settings
320 * 240

--------------------------------

Om jag ska konvertera från en divx film (.avi) eller liknande så använder jag "Isquint".
Bredd: 320
Höjd: 240
Videobithastighet: 300
Bilder per sekund: 25
Ljudbithastighet: 64
Ljudfrekvens: 22050
Ljudkanaler: Stereo

----------------------------

Eller "FFmpegX".
Video
Video codec: MPEG (mp4) (ffmpeg)
Video bitrate: 200
100mb
Video size: 320 * 240
Autosize: 4:3
Framerate: Pal (25)

Audio
AAC (mov/mp4/3gp)
Audio bitrate: 64
Sampling: 22050
Channels: stereo

---------------------------

Detta sätt genererar filer på 260mb ca för en 2 timmars film.
Att skicka över dom via bluetooth är nog ingen hit tror jag! det kommer ta en faslig tid.
Koppla in mobilen med medföljande kabeln till din mac (enklaste sättet) och flytta filen snabbt så istället.
Om ni inte redan fixat så macen får kontakt med er m600i så använder ni detta sätt.
http://magnus.nordlander.tk/technology/sonyericsson-m600i-usb-file-mode-enabler

Eller om du har en minneskortsläsare så går det lika snabbt. (jobbigt att flytta minneskort hela tiden)

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-04-22 12:47
Ursprungligen av Khayman:

Okej! jag har kollat på filmer och avsnitt av serier i ca ett år nu på min m600i.
Så här gör jag för att konvertera dom till rätt format.

---------------------------------

Ska jag konvertera från en .img fil eller en dvdskiva så använder jag "Handbrake".
Framerate: 25
Average bitrate: 300
MP4
MPEG-4 /AAC

Audio
Sample rate (hz): 22050
Bitrate: 64

Picture settings
320 * 240

--------------------------------

Om jag ska konvertera från en divx film (.avi) eller liknande så använder jag "Isquint".
Bredd: 320
Höjd: 240
Videobithastighet: 300
Bilder per sekund: 25
Ljudbithastighet: 64
Ljudfrekvens: 22050
Ljudkanaler: Stereo

----------------------------

Eller "FFmpegX".
Video
Video codec: MPEG (mp4) (ffmpeg)
Video bitrate: 200
100mb
Video size: 320 * 240
Autosize: 4:3
Framerate: Pal (25)

Audio
AAC (mov/mp4/3gp)
Audio bitrate: 64
Sampling: 22050
Channels: stereo

---------------------------

Detta sätt genererar filer på 260mb ca för en 2 timmars film.
Att skicka över dom via bluetooth är nog ingen hit tror jag! det kommer ta en faslig tid.
Koppla in mobilen med medföljande kabeln till din mac (enklaste sättet) och flytta filen snabbt så istället.
Om ni inte redan fixat så macen får kontakt med er m600i så använder ni detta sätt.
http://magnus.nordlander.tk/technology/sonyericsson-m600i-usb-file-mode-enabler

Eller om du har en minneskortsläsare så går det lika snabbt. (jobbigt att flytta minneskort hela tiden)

Har försökt enligt metoderna ovan och noterat att det inte går att köra för stora filmer i en m600i. Det kan å andra sidan även vara codec-beroende. Har dock inte konstaterat om det beror på filstorlek eller codec. Någon som vet något om detta?

  • Medlem
  • Växjö
  • 2007-06-28 22:17

Skall det här fungera även till W950i? Jag har försökt men lyckas inte.. Hittar inte ens filen i telefonen..

Jag har även försökt installer en DivX-player (DivXPlayer v0.86 for Symbian UIQv3) men det fungerar inte.. Det står något om att giltighetsdatumet har gått ut.. Skall ju vara ett gratisprogram om jag förstått det rätt..?

1
Bevaka tråden