Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bredbandsbolaget Digital-TV - Kopplad till datorn och TV:en

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej.

Jag sitter och funderar över att beställa Bredbandsbolagets Digital-TV, men saken är den att jag skulle vilja - på något vis - koppla allt så att jag kan se kanalerna på både min dator och min TV. För nuvarande har jag EyeTV till datorn, men det fungerar endast med alla gratis kanaler. Men min fråga är alltså vad jag behöver och hur jag ska göra för att få digital-tv på både min TV och dator.

Tack på förhand.

Har inte någon direkt tanke på hur du ska lösa ditt problem.

Men, vi har TV via Bredbandsbolaget och det funkar i princip inte alls om du tänker använda nätverket till något annat samtidigt som du ska se på TV.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-03-18 22:12

Det hänger helt på vilken uppkoppling du sitter på. Vi har 100/10 i lägenheten och då funkar det jättebra med tv/dator/telefon på samma uttag. Har du däremot en långsammare anslutning så kommer det nog att gå långsammare. BBB uppger själva att TV:n tar cirka 7-8 Mbit av bandbredden när du nyttjar den.
Digital-TV via BBB går via en box som avkodar signalen. I denna stoppar du in ditt viasat-kort.
Jag vet inte om det finns någon mjukvarudekoder som utför samma avkodning.

Ajdå. Ok för jag har endast 10/1 nu tror jag, men har egentligen funderar över att skaffa snabbare uppkoppling. Men det verkar i alla fall som om vanlig digital-tv är det bästa valet och sedan får jag nöja mig med 1,2,4,6 på datorn. Tack för hjälpen.

  • Oregistrerad
  • 2007-03-26 23:03

Nu blev det väldig förvirring här.

Det B.O.V.N verkar vilja är att se alla digital-tv kanaler på datorn, right? Det går dessvärre inte alls utan du måste se digital-tv via digital-tv boxen som du kopplar till datorn, och det har inget att göra med hastigheten på din bredbandsuppkoppling.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-03-26 23:25

B.O.V.N

Kolla in http://www.defyne.org/dvb/ för mer info kring DVB-C och Mac...

Lycka till,

- Torkel

1
Bevaka tråden