Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Utskrift slutat fungera

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Luleå
  • 2007-02-05 19:31

Hej,

Jag har kört utskrifter via en D-Link wireless printserver nu ett tag och det har funkat kanon. För cirka 2 dagar sedan sluta dock allt att fungera. Det är inget fel på printserver eftersom den fungerar från andra datorer. När jag försöker printa en pdf får jag meddelandet "Fel vid utskrift" och inget mer. Det märkliga är att jag får samma meddelande även om jag försöker skriva till Adobe PDF skrivaren. Meddelandet dyker även upp om jag försöker se en förhandsvisning.

Jag misstänker att det är nått med själva cups servern eller nått som har dött, någon idé på hur jag löser det här?

/Jonas

Senast redigerat 2007-02-06 06:10

Reparera behörigheter med diskverktyget.
Hade ett liknande problem på en klient vilket löste sig genom denna åtgärd.

  • Medlem
  • Luleå
  • 2007-02-05 22:04

Tack,

Jag hittade nått reparationsverktyg för skrivare som löste det hela.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-03-25 22:44

Vilket var reparationsprogrammet? Sitter med samma problem just nu... hela utskriftssystemet har lagt av, inklusive "spara som PDF".

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-03-25 23:01

Är det månne Printer Setup Repair du använde?

  • Medlem
  • Finspång
  • 2007-03-26 08:58

Jag vill gärna också veta vilket program du använde. Råkade själv ut för samma fel för ett tag sedan. "Fel vid utskrift". Frågade här men fick ingen hjälp. Min lösning blev att intallera om.

/Niclas

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-04-08 23:12

Att installera om operativsystemet är ju Windows-lösningen.
Jag löste mina issues med programmet jag länkade till ovan, tror att det installerade om CUPS och kanske även något annat.

1
Bevaka tråden