Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

UIQ 3.0 kunskapsbank

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

För tillfället finns det ganska många trådar med tips och programtips för UIQ 3.0-telefoner (för tillfället Sony Ericsson m600i, w950i samt p990i), men dessa är ganska svåra att hitta då de ligger i telefonmodellsspecifika trådar.

I denna tråd skulle vi kunna samla syncningsscript, tips och annat som rör dessa och eventuella kommande telefoner med UIQ 3.0. Skulle denna idé inte flyta så får vi väl dra igång ett 99uiq

Jag tänkte börja med att berätta att jag håller på att tillsammans med Ilari Scheinin (som gjort iTuneMyWalkman) utreda huruvida det går att få iTunes' album art att dyka upp i musikbläddraren på W950. Återkommer då jag vet något.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-11-10 08:52

Få in dina iCal kalendrar i UIQ3

Bra idé,

http://www.girard.li/thierry/index.php?option=com_remository&Itemid=37&func=fileinfo&id=4

Denna länk går till ett program som gör filer av dina iCal kalendrar som kan överföras ttill uiq3 telefoner (i alla fall p990)

Senast redigerat 2006-11-10 15:38
Ursprungligen av Tangen:

Bra idé,

http://www.girard.li/thierry/index.php?option=com_remository&Itemid=37&func=fileinfo&id=4

Denna länk går till ett program som gör filer av dina iCal kalendrar som kan överföras ttill uiq3 telefoner (i alla fall p990)

Fungerar med M600i också.

Ursprungligen av Johan S:

Fungerar med M600i också.

Det fungerade ännu bättre utan programmet, då fick jag med åäö också. Så genom att radera kalenderposterna i iCal och sedan skicka alla kalenderposter från telefonen så får jag en form av synk som är bättre än inget.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2006-11-10 13:42

Tråden är nu fastspikad i forumet

Försök att skriva tydligt vilka problem ni löser osv. så det blir enkelt för de som söker hjälp att hitta den

Swiss Manager UIQ3 1.10
Find out more about what's going on with your phone! Swiss Manager is a composite system utility for UIQ3. It provides task manager, file manager and system information services, giving you more access to and more knowledge about your phone. ...

http://my-symbian.com/uiq3/software/applications.php?fldAuto=50&faq=3

Ganska schysst. Jag har inte lekt med det så mycket, men man verkar komma åt hela filsystemet med det i alla fall. Man kan se sin uptime också

Äntligen! PuTTY för UIQ3: http://coredump.fi/putty

Angående iTuneMyWalkman-stuffet så har det inte hänt så mycket. Ska ta och höra av mig till honom snart igen och ge honom lite mer info. Roa er med PuTTY så länge.

vad gör putty?? har försökt installera det, men jag är (tydligen) ingen stjärna på't....

Putty är en SSH-klient.

Oj, det sa inte mig ett smack
Men om jag inte ens vet vad det är så antar jag att jag inte behöver det.

antar att google är min vän, innan jag gör ett till försök.

eftersom att detta är uppsatt för att vara en "UIQ 3.0 kunskapsbank" klistrar jag in:

SSh-klient: ett program som gör att du kan skriva textkommando till din unix-baserade dator eller pc med cygwin.

kanske hjälper någon lika ovetande person som jag i denna fråga

  • Oregistrerad
  • 2007-03-26 23:17

Vi får nog vänta tills 10.5 kommer om vi ska få stöd på riktigt för UIQ 3 / Symbian stöd i våra kära telefoner eller sälja dom o köpa något som fungerar med osx.

ja, det är litesmåmeckigt som det är nu. men det är ändå rätt värt det tycker jag, det bökigaste är ju att uppdatera mot ical, alltså FRÅN macen till telefonen.
nån som proval om det är någon skillnad om man "konverterar" och börjar använda sig av kalendern i entourage?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-06-03 17:57

Escarpod - bergamot - Google Code

Pren. och ladda ner vilka podcasts du vill direkt i telefonen. Bara att lägga till RSS-strömen och telefonen sköter resten. Verkligen trevligt när man har tillgång till WLAN på jobbet.

1
Bevaka tråden