Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iTunes- och ipod-alternativ under MAC OS X?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2007-03-25 08:55

Hur funkar det med andra spelare, typ Iriver, iAudio, etc under MAC OS X? Går de att integrera i itunes eller finns det andra bra program? Vad är er erfarenheter? Är nämligen pricis i switchartagen och skall köpa en iMac, har också en gammal iPod mini som jag vill buta ut av olika skäl. Frågan är hur smidigt kan det bli under Mac OS X med andra spelare än iPod?

Hur kan man vilja ha en annan Mp3-spelare än en iPod?

Vet inte om andra funkar med iTunes, men de funkar ju som usb-sticka som på pc där du för över musiken "drag and drop".

Ursprungligen av Pierre/M-stad:

Hur kan man vilja ha en annan Mp3-spelare än en iPod?

För att någon annan fyller ens behov bättre?
iPod är inte tekniskt överlägsen på allt

Det finns spelare från andra tillverkare som också fungerar med iTunes.

  • Medlem
  • 2007-03-25 13:54

Tack för svaren. Ja, jag har förståss att tex en iriverspelare dyker upp som en extern lagringsenhet. iRiver verkar också ha en egen programvara som funkar med mac men med vissa begränsningar. Någon som kan tipsa om andra lösningar så blir jag glad.
Ja visst, ipod och itunes är helt suveränt som en helhetslösning. Det är någon jag skulle sakna om jag ny köper något annat än än ipod. Det är bara det att jag nu kört min iPod mini några år (sedan de kom ut) och alltid kännt som att det saknas något i ljudet (OBS! Jag kör inte särkilt hårt komprimerad musik). Så igår testade jag lite andra spelare och shit pomfritt måste jag säga, det var en tillräcklig skillnad för att man skall känna den tydligt. Testade samma låtar, samma lurar (lite olika, Sennh PX100, PortaPro, Sennh CX300 samt Grado SR60) och ja, enligt mig så var det ett mycket sköna ljud från de andra spelarna. Främst var det irivers E10 som verkligen var fantastisk. Främst ljusmässigt men gränssnittet var inte tokigt heller.
I sanningens namn så spelar ju andra saker in också, även om ljudet ÄR viktigt för mig. Tex så vill man ju ha en smidig lösning, motsvarande ipod och itunes, eller åtminstone någon i närheter. Men finns inte det så måste jag omvärdera situationen helt.

  • Medlem
  • 2007-03-27 10:24

För min del har alltid ljudet varit i centrum men när jag skaffade min första ipod så insåg jag att det också handlar om smidigthet och intergration i en mer komplett "lösning". iPod och iTunes är ju en ruskigt bra grej som ingen annan i dagsläget kan konkurrera MEN ljudmässigt har apple en del kvar, åtminstone tycker jag det. Har varit i kontakt med iRiver och enligtt dom så kommer det mjukvara som ska fungera under OSX men det innebär fortfarande inte att det kan jämställas med iTunes, det är ju så mycket mer. Jag testar så får vi se. Utvärdering kommer senare

iPods som säljs inom EU är låsta så att man inte kan spela så högt på dem. Det går dock att låsa upp med ett litet program som jag har glömt namnet på.

Kanske inte det som du menar, men tänkte att det var värt att tillägga.

  • Medlem
  • 2007-03-27 13:14

Ljudnivån är inte direkt relaterade till ljudkvalitet men tack ändå.
Tog bort den spärren när jag köpte spelaren för cirka två är sedan

Frågan här handlade egentligen om någonting helt annat, inte om ljudkvaliten i iPod snarare om vad det finns för möjligheter att köra andra spelare än apples egna under mac OS X och vad det finns för alternativ till iTunes.

Spärren fanns inte för 2 årsen och, jag tvivlar verkligen på att ljudkvaliten i en ipod skulle vara sämre än någon annan, tvärt om apple har fått cred för sin ljudkvalité som faktiskt är grymt bra, hörlurarna där emot suger verkligen. (har inte provat nya modellen) Så köp en ipod o fläska på med några pluggar för 3 papp. logga sedan in här igen o säg vad du tycker om ipod och ljud återgivning. Men din fråga rörde inte ljudkvalité utan om integration med itunes. Det ska finnas något program som hanterar en mängd andra spelare och mobiltelefoner, och lägger in dem i itunes som en pod. Ska försöka leta upp det till dig.

1
Bevaka tråden