Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Filmsekvenser som hackar.

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Alingsås
  • 2007-03-24 10:47

Sitter på en lite äldre iMac G4 Globe. Har börjat få problem med att all streaming av video från t.ex. Aftonbaldets hemsida samt trailers på SF´s sida hackar så pass att det knappt går att se. Detta gäller alla sidor med TV/Video sekvenser.
Testat att starta om, stänga onödiga program men inget hjälper.
Har 10 Mbit halv duplex och ca700 i RAM.
Någon som vet VAD som kan orsaka detta?

Knökfull hårddisk?

  • Medlem
  • Alingsås
  • 2007-03-24 12:21

tja . . . har lite mer än 5 gig ledigt på en 80 gigare. Kan kanske ha med det att göra?!?!

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-03-24 12:50

Kan det vara så att det är en massa flash-reklam på sidorna du tittar på, och blinkar omkring i bakgrunden och tar din prestanda?

Jag fick ordning på min streaming genom att ladda ner en Combo uppdatering till senaste version (kan man köra när som helst även om man redan har uppgraderat) och dessutom installera SafariPlus som jag ställt in så att Safari inte visar Flash från andra källor än den jag surfar till. Vill jag se en länkad YouTupe film är det bara att klicka på den tomma rutan så startar filmen. Däremot slipper jag all Flashreklam som slukar massa processorkraft.

  • Medlem
  • Alingsås
  • 2007-03-24 14:58

OK, ska testa att ladda ner det med då.
Tack för svaren !

1
Bevaka tråden