Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ventrilo Mix till mac?

Tråden skapades och har fått 24 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Gävle
  • 2007-03-15 11:37

Söker efter ventrilo 2.1 eller ventrilo mix till mac.
:s Finns ju bara den askassa verisionen till Mac :/

Det finns ingen Version 2.1 till Mac, och heller ingen Ventrilo Mix med tanke på att det är ihop släng av alla versioner.
Den enda versionen som finns till Mac är 2.1. Tyvärr som det är kan du enbart köra Spex och inge GSM.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2007-03-17 19:24

Nej vad surt, man får ta och skaffa sig nån windows emulator för att endast köra ventrilo då ?

Jag skuille rekomendera att köra anten vmware (http://www.vmware.com vet dock inte hur bra det fungerar på mac) eller Parallels (http://www.parallels.com) som fungerar riktigt bra med ventrilo.
Kör det själv för att ha ventrilo fungerande.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2007-03-21 17:16

Vad gör dom för något ? :S Är det nå slags windows emulators?
-Testade en windows emulator, kör jag vent på den så måste jag klicka på
windows emulatorn varje gång jag ska prata på den .
Du vet inget annat sätt att köra windows program på en mac utan att köra emulator?

Senast redigerat 2007-03-21 18:01

Eftersom Windows och Mac OS bygger på helt olika kärnor så finns det inte något sätt att köra Windowsprogram under Mac OS annat än att emulera dem.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2007-03-22 01:35

Surt, men det betyder väll att det bör gå att köra Linux verisioner på nått sätt va? Det är väll nån unix core på macsen va?

Ventrilo fungerar på Mac. Det ställer en del krav på Ventrilo servern bara.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2007-03-22 22:09

Mm, för det är ju krav på 2.3 servers med speex codec. Det vägrar ju PC users köra. :/

Jo precis mest för att de är amatörer.
Jag har råkat ut för detta så många gånger.
LAN spel... OS X versionen av spelet är 1.2 medan PC snubbarna sitter med 1.0 fortfarande efter 2 år eller så. De vägrar uppdatera.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2007-03-23 23:35

Hehe yes, de verkar ofta vara så . Men denhär gången så är det också nog för att ventrilo 2.3 vill att man betalar om man ska ha fler än 8 folk på sin server :/ Å det är ju synd.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-03-25 23:55

Crossover kanske kan fixa biffen. Då räcker det med att dubbelklicka på programmen och du behöver inte dra igång en hel windowsmiljö som vmware eller parallells kräver.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2007-03-26 15:09

Crossover? Man får spana in det då:) Tackar

  • Medlem
  • Strängnäs
  • 2007-03-26 15:36

Har provat Ventrilo 2.1.4 genom Crossover, fick igång programmet, men kunde inte få inställningarna att funka. gick inte att använda micen.. Och det är ju bra om det går i vent xD

  • Medlem
  • Gävle
  • 2007-03-26 23:02

hehe yes Hur var det med det övriga ljudet? Hörde man vad dom sa?

  • Medlem
  • Strängnäs
  • 2007-03-27 20:48

har för mig man inte hörde.. Försökte fixa inställningarna på olika sätt men misslyckades.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-09-25 22:22

Ventrilo

Kan ej få Ventrilo att fungera på min sons minimac 1,25 Ghz
Får felmeddelande från server eller svar att server arbetar med annan version.
Hjälp !! (har gogglat och provat det mesta?)
pea

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2007-09-25 23:06

Ventrilo clienten till mac är helt värdelös i min menning.
Förstår inte riktigt vad dom som gör programmet tänker med, en stor del av folket som ville ha en mac client ville ha den för att sitta på ventrilo servers som andra windows användare hade ( 2.1.* och GSM codec för det mesta ) men istället har dom släppt något som nästan bara mac användare kan använda om ens det för jag har inte sett en ända server med speex codec ( varfär har jag inte en anning om )

GSM codec kanske inte stödjs på OS X då det kräver vissa saker ur Windows?...

Sedan att de skapar den senaste versionen med allt vad det innebär ska väl vara en självklarhet tycker jag. Att sedan de som använder Ventrilo är för snåla för att betala ett par korvören för ett program de använt gratis i flera år är ju inte deras fel.

Topic: Se till att de kör Speex och ny server. Inget annat att göra för att få det att funka smidigt.

Alltså, att byta Vent serverns codec från GSM till Speex tar en sekund helt enkelt! Iställningar -> Välja Speex från en dropdown Meny -> Reboota severn.

Om dom inte orkar göra det så är dom lata!

  • Medlem
  • Gävle
  • 2007-10-01 09:08

Att dom valde att bara ha Speex i Mac klienten kan ju bero på att det är en bättre ljudcodec än GSM och dom helst vill att folk ska gå över till den. Isf är det ju onödigt att porta en sämre codec om man inte vill att den ska användas.

Men Ventrilloserver admins verkar överlag vara lite bakom flötet.. Själv kör jag TeamSpeak på både Mac & Win och det fungerar perfekt!

  • Medlem
  • Örebro
  • 2008-06-28 23:47

Kör CrossOver och lägg till GSM codecen...

Guide här:
Compatibility - Forum - Ventrilo

  • Medlem
  • Gävle
  • 2008-07-05 22:10

Fan va fint! Tackar. På tiden jag höll på med att mixtra kom jag halvvägs med crossover, men codecen fixade jag aldrig. God job gonace

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-11-13 20:39

Någon som kunnat köra ventrilo i "bakgrunden" med push-to-talk button? verkar inte funka när man inte har ventfönstret uppe.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2008-11-18 22:43

Näe tyvärr verkar utvecklingen stått stilla lite vad gäller Ventrilo Mix till mac :/

1
Bevaka tråden