Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Airport Extreme frågor

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2007-03-23 22:33

Tjenare!
Är på gång att flytta och i samma veva tänkte jag investera i en Airport Extreme router.
Finns det någon som kan upplysa om ifall det går att ansluta en usb 2.0 hubb till routerns usbuttag? Vill nämligen ansluta både en hårddisk och en skrivare.
En annan fråga, är det någon här som kan bekräfta att Bonjour fungerar med Vista? Annars får min tjej inte tillgång till skrivaren/hdd:n.
När vi ändå håller på, har routern tillräckligt hög hastighet för att titta på film via den?
Hoppas någon kan svara på dessa frågor.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-03-23 22:45

Usb-hubb går alldeles utmärkt.

Yes!!

  • Medlem
  • International user
  • 2007-03-23 22:46

Titta på film går oxså bra.

Yes!!

Bonus fråga: Kan Airport Extreme även plocka in andra trådlösa nätverk eller endast sända?
Tex om man bor när en hotspot och ens powerbook airport inte är så stark. Skulle då den kunna ta emot bättre?

  • Medlem
  • International user
  • 2007-03-24 11:03

Ja, det kan den.

Yes!!

En brasklapp för det där med att se på film... har testat med en polares nya macbook som jag antar körde med n-standarden men han liksom jag med min ibook hade problem att kolla på film när vi var ca 8 meter från ap'n (med en vägg emellan).... Däremot går det alldeles utmärkt på kortare avstånd/fri sikt.
Kan tillägga att jag har ap'n stående på min pc, alltså lågt nära marken vilket enligt rykten försämrar räckvidden.

1
Bevaka tråden