Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Leopard i oktober?

Tråden skapades och har fått 35 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • International user
  • 2007-03-23 15:56

Är det här sant blir jag riktigt sur!! =(=(:mad:

http://www.appleinsider.com/article.php?id=2595

Vad är det att bli sur över?
Är det inte bättre att Apple gör ett ordentligt jobb än att släpper något som inte är färdigt?
Sedan är det bara ett rykte från några som sällan har haft rätt.

Flyttade diskussionen till rykten för det är det som det handlar om

  • Medlem
  • International user
  • 2007-03-23 16:05

Jag VILL ha Leoparden nu eftersom jag behöver en MBP och den vill jag ha med 10.5 förinstallerad. En försening kullkastar min plan ny mac+nytt os.

Ahhh du vill slippa betala för 10.5... det är där skon klämmer.
10.4 fungerar alldeles utmärkt så länge tycker jag.
Köper du MBP nu så hinner du spara ihop till 10.5. 1500 kr är inga stora pengar.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-03-23 16:28

Nej du, men det finns ju rätt stora chanser att när Leoparden kommer, ja då upptaderas många macar som idag anses uråldriga och i behov av stora upptaderingar.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-03-23 16:31

Just det! Kan Steve fördröja det ena så kan han fördröja det andra.

Jag sätter fortfarande mina pengar på WWDC.

För övrigt är det inget att hetsa upp sig över, för det är som de säger:
Det kommer när det är klart.

Att köpa elektronik är en förlustaffär hur man än vänder och vrider på det.

  • Medlem
  • 2007-03-23 16:57
Ursprungligen av Mattias Hedman:

Att köpa elektronik är en förlustaffär hur man än vänder och vrider på det.

Det var kanske det sannaste som skrivits här idag!

Alla fall, problemet är att förväntningarna och upphetsningen nått en sådan temperatur att minsta försening plågar hela sinnet. Man kan inte äta, inte rita... Det är inte blue balls, utan blue brain. Nördisk tantrasex.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-03-23 16:44

Ja, men grejen är ju nu att när de har kastat smuts på Microsoft för deras oförmåga att släppa saker i tid. Då börjar iaf jag att undra...

Det kanske det är, men om man ser på det så är ju i proncip allt förlust ju. Sen går det alltid att göra en stor förlust till en mindre förlust.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-03-23 17:49
Ursprungligen av Adzam 1:

Ja, men grejen är ju nu att när de har kastat smuts på Microsoft för deras oförmåga att släppa saker i tid. Då börjar iaf jag att undra...

Det kanske det är, men om man ser på det så är ju i proncip allt förlust ju. Sen går det alltid att göra en stor förlust till en mindre förlust.

Våren varar fram till ca 20e Juni.
WWDC är runt 11-13 juni.

De lovade under våren 2007. Tycker deras tidsram fortfarande är rätt, så vad är det att klaga på? Att någon okänd källa hävdar att det ska släppas i oktober bara för att de ska kunna integrera bootcamp bättre, det är rykten, inget apple snackar om.

Jo men än så länge har de inte brutit sitt löfte om release våren 2007 det är bara det att Apples årstider är rätt, ska vi säga, dynamiska...
Och det kommer i år inte med flera års försening som Vista.

  • Medlem
  • Munkedal
  • 2007-04-01 11:11
Ursprungligen av Mattias Hedman:

Jo men än så länge har de inte brutit sitt löfte om release våren 2007 det är bara det att Apples årstider är rätt, ska vi säga, dynamiska...
Och det kommer i år inte med flera års försening som Vista.

Men om man läser om Seminarier som ska vara under våren 2007 på apple.se ser det inte så lovande ut. Upptäck styrkan hos Mac OS X version 10.4»Tiger», nyheterna i iLife ’06.

  • Medlem
  • 2007-04-01 11:29

Själv hoppas jag givetvis att Leopard innehåller massa nytt & smaskigt, men vi får väl se helt enkelt.

Jag är dock lite förundrad över de som vägrar beställa en macbook (pro) med hänvisning till att Leopard inte är släppt. Jag förstår givetvis att man gärna vill ha med ett nytt fränt OS med sin nya bruk, men ärligt talat - om man lägger ned 15-20 000 kronor på en ny hårdvara kan man väl lika gärna betala under en tusenlapp för Leopard när det väl kommer?

Tigern är ju liksom inte så dum vid det här laget.

Bah. Våren är inte ens slut och folk gnäller redan. Det är inte ens löv på träden!

Steve piskar nog ingenjörerna på Apple så det räcker. Han kan nog vara evil så det räcker när folk inte lever upp till hans höga förväntningar.

När Appleinsider, som själva kanske prickar rätt 5% av gångerna, säger att man ska ta ryktet med en nypa salt; då ska man verkligen ta det med en nypa salt.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-03-23 18:07

Den som lever får se! Jag får väl fortsätta att vara ineffektiv/omodern på tåget mellan London och Winchester, dvs papper och penna. Jag kan redan se bilden av mig själv på tåget. En skinande MBP 15" med LED-skärm och en Leopard.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-03-23 18:49

Varför klagas det så mkt på saker och ting hela tiden? Är detta klagomuren? Varför inte vara glad över att Tiger är ett ultragrymt OS och sen ta det med ro när Leoparden väl anländer? Bästa medicinen mot frustration : Köp en MBPro idag och njut av vad som finns där istället för att leva i framtiden. (=Leoparden)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-03-23 19:32

Jag tror också WWDC,, och att den finns i butik samma dag.
När dom drar skynket av katten så finns där en massa nyheter som vi inte hört eller sett något om, som dessutom piskar Vista så både ballmer och bill ligger vakna i en vecka.

F

Detta verkar konstigt logiskt

Intel vill inte använda Vista förräns Sp1 eller två.. Massor med Bedömmare säger att Vista i dagens form är en Dyr Beta. Men kan det kanske tom med vara så att man gör allvar av Bill Gates direktiv från mailen som mot microsofts vilja.. offentlig gjordes pga av en rättegång som jag inte hittar länken til... Men där i mailet kommer jag ihåg ett tydligt direktiv att Windows strategiskt skall bygga in "hemliga funktioner" som gör att tredje parts mjukvara i exempelvis nätverks miljö skall upplevas fungera sämre än en Microsoft mjukvara med liknande funktion. Ett sätt att hålla rent i konkurrent ledet... detta tror jag skrevs innan Vista påbörjades.. Men jag hittar inte den förb-- länken til rättegångs materialet som finns på nätet. jag vet hur det låter just däför måste man själv läsa det för tro det..

Jag tror Vista är och kommer att vara ett mycket större hinder för tredje parts utveckling än vad vi i dag har insett.. Sen om det är för att leopard skall var kompatibelt med Vista nätverk som det skulle kunna skjutas till i höst då tappar leopard momentum av Iphone lansering som är tänkt i Juni. trist om MS med vilje satt apple i en situation där det inte räcker med 24 timmars arbete för att få det att funka i utlovad tid.. Men Jag hoppas att eventuell framskjutning egentligen beror på att man bygger världens fetaste grafik motor som springer rundor runt DirectX10 och bygger på öppen standard...:cool:

  • Medlem
  • International user
  • 2007-03-23 19:52

Amen! Den köper vi.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-03-23 20:46

Jag tror att Steve kommer att ge oss något som vi inte ens i vår vildaste fantasi vågat hoppas på. Något som vi inte ens tänkt på.
Jag har läst något liknande om Vista. Men jag har svårt för att tänka mig att Apple på något sätt försöker anpassa sig till Vista.

Jag tror i alla fall att Leopard släpps på WWDC 2007. Vet inte varför, känns så bara...
Och som andra har skrivit. Bättre att produkten är noggrannt testad och kommer lite senare än att den är buggig.
Men visst längtar man...

Mvh/T

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-03-24 10:39

Det Apple kan göra är att släppa nya datorer och skicka med Tiger, men också en lapp där det står "Vi skickar ut Leoparden till dig så fort den är klar.".

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2007-03-24 11:44

Inget fel på VIsta iaf. det fungerade rätt OK även som öppen Beta, fungerar utmärkt nu som färdigt OS..

Jag har för att Steve påpekade att Leopard skulle antagligen släppas innan Vista, det var antagligen ett skämt men jag är iaf. lite besviken på den "vita" lögnen..

Ursprungligen av xerent:

Det Apple kan göra är att släppa nya datorer och skicka med Tiger, men också en lapp där det står "Vi skickar ut Leoparden till dig så fort den är klar.".

Låter som en bra idé, jag vet att jag fick med en sådan.. uppgradera Win 3.11 till Win 95 gratis..

Inte före sommaren....
har jag sagt förut också...
trall la lall la lall la laa...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-03-25 11:05

Om MS är så viktigt för Apple, varför hade de inte bråttom att ordna en version av iTunes som fungerade under Vista? Detta trots att Apple tjänar mycket pengar på PC-användare som har iPods.

Det här ryktet är i bästa fall senstionsjournalistik. Men eftersom det kommer från en ryktessida brukar det inte involvera särskilt mycket journalistik i stil med källkritik eller uppföljning.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-03-25 12:45

Det är väl långt viktigare för Apple att rida på vågen att CS3 lanseras på tisdag. Jag kan inte se att en anpassning till ett OS som definieras som 'en dyr beta' är så viktig för Apple att de skjuter upp 10.5 till oktober? Det vore sjukt!

Det här kan vi ju faktiskt döda nu eftersom bootcamp för vista är släppt av Apple. Fram för leopard så snart som möjligt (men antagligen inte förrän i juni)!

Bevaka tråden