Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vanebildande små program som kunde varit med i OSX från dag1

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

finns nu att få här.
http://www.old-jewel.com/

kolla igenom de olika små verktygen, fiffiga och vanebildande! Hoppas det finns åtminstone verktyget iPiece i Leopard.

jag är hooked på de flesta utom enknapps mus grejen.:cool:

One Finger Snap tycker jag är den intressantaste. De har helt rätt, man kan göra allt med en knapp och det är bättre på många sätt. Finns inget vidrigare än knädatorer med flera knappar, det blir fel hur de än vänder dem.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-03-03 23:32
Ursprungligen av Ingemar Ragnemalm:

One Finger Snap tycker jag är den intressantaste. De har helt rätt, man kan göra allt med en knapp och det är bättre på många sätt. Finns inget vidrigare än knädatorer med flera knappar, det blir fel hur de än vänder dem.

Äntligen har saknat detta sedan MacOS 7.5

  • Medlem
  • Täby
  • 2007-03-02 23:26

Äntligen! Har saknat "lazymouse" på macen varje dag sen jag switchade. (Ännu ett i-landsproblem löst!!)

Ursprungligen av macmo:

Äntligen! Har saknat "lazymouse" på macen varje dag sen jag switchade. (Ännu ett i-landsproblem löst!!)

vad bra att tråden gjorde någon nytta, det är hela tanken med communities, välkommen in switcher

Ursprungligen av macmo:

Äntligen! Har saknat "lazymouse" på macen varje dag sen jag switchade. (Ännu ett i-landsproblem löst!!)

Följer med till PC för logitech G3 musen. Tycker att det är synd att alla småprogram skall kosta pengar på Mac

Förstår mig inte på Trampoline. Alltså, det är ju precis som dockan?

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2007-03-23 15:39
Ursprungligen av Anders Båth:

Förstår mig inte på Trampoline. Alltså, det är ju precis som dockan?

Nix, inte alls som dockan. Trampoline dyker upp direkt under muspekaren var än du befinner dig på skärmen med pilen och sedan försvinner den igen.

Hehe ok, så man sparar sig mödan att flytta pekaren till ytterkanten av skärmen alltså? Well, ska inte klaga, gillar oftast såna här små mysiga program, men just det kändes ju grymt likt.

En 3D filhantering - översikt... WOW effekten infinner sig!

Säker många som provat denna genom åren men nu bjuder den på en del nytt. Jag blev "hooked" använder ingen annan filebrowser längre.. Snart är jag nästan lika snabb som spotlight.. nästan Kolla in detta programmet! Tillbaka till ritbordet med findern!

3D-Space VFS

från
http://www.marcmoini.com/

Garanterat nån som kommer att få ett fånigt smil på läpparna om du visar detta med lite finesse från din bärbara på exempelvis en projektor..Var la jag nu den dära filen...?.. Det funkar även med exposé.. ja ni får prova och se vad jag menar. Det är en app man måste se för att tro på... Jag vill ha denna fil sökar/översikts variant som alternativ i leopard APPLE snälla!

När ni sett det ... Tänk er att leta webben / extern media på liknande sätt... det hade varit kul.

Hade detta funnits för windows så hade nog till och med min farsa hittat sina filer på på sin windows dator

  • Medlem
  • Vänersborg
  • 2007-03-31 11:32
Ursprungligen av cubeuser_vol2:

Säker många som provat denna genom åren men nu bjuder den på en del nytt. Jag blev "hooked" använder ingen annan filebrowser längre.. Snart är jag nästan lika snabb som spotlight.. nästan Kolla in detta programmet! Tillbaka till ritbordet med findern!

3D-Space VFS

från
http://www.marcmoini.com/

Garanterat nån som kommer att få ett fånigt smil på läpparna om du visar detta med lite finesse från din bärbara på exempelvis en projektor..Var la jag nu den dära filen...?.. Det funkar även med exposé.. ja ni får prova och se vad jag menar. Det är en app man måste se för att tro på... Jag vill ha denna fil sökar/översikts variant som alternativ i leopard APPLE snälla!

När ni sett det ... Tänk er att leta webben / extern media på liknande sätt... det hade varit kul.

Hade detta funnits för windows så hade nog till och med min farsa hittat sina filer på på sin windows dator

Rätt intressant faktiskt man kunde bygga vidare på snyggheten och att man kunde navigera lättare.
Menar att tycker det blir rörigt med vinkeln att kuna se på ett bra sätt.
Dessutom känns det väldigt gammalt.
Kul att ha testat den allafall men nöjer mig med min Path Finder som browser.

  • Medlem
  • Vänersborg
  • 2007-03-31 11:32
Ursprungligen av cubeuser_vol2:

Säker många som provat denna genom åren men nu bjuder den på en del nytt. Jag blev "hooked" använder ingen annan filebrowser längre.. Snart är jag nästan lika snabb som spotlight.. nästan Kolla in detta programmet! Tillbaka till ritbordet med findern!

3D-Space VFS

från
http://www.marcmoini.com/

Garanterat nån som kommer att få ett fånigt smil på läpparna om du visar detta med lite finesse från din bärbara på exempelvis en projektor..Var la jag nu den dära filen...?.. Det funkar även med exposé.. ja ni får prova och se vad jag menar. Det är en app man måste se för att tro på... Jag vill ha denna fil sökar/översikts variant som alternativ i leopard APPLE snälla!

När ni sett det ... Tänk er att leta webben / extern media på liknande sätt... det hade varit kul.

Hade detta funnits för windows så hade nog till och med min farsa hittat sina filer på på sin windows dator

Rätt intressant faktiskt man kunde bygga vidare på snyggheten och att man kunde navigera lättare.
Menar att tycker det blir rörigt med vinkeln att kuna se på ett bra sätt.
Dessutom känns det väldigt gammalt.
Kul att ha testat den allafall men nöjer mig med min Path Finder som browser.

Ursprungligen av Tjarven:

Rätt intressant faktiskt man kunde bygga vidare på snyggheten och att man kunde navigera lättare.
Menar att tycker det blir rörigt med vinkeln att kuna se på ett bra sätt.
Dessutom känns det väldigt gammalt.
Kul att ha testat den allafall men nöjer mig med min Path Finder som browser.

hehe gällande vinkeln.. du såg menyerna/inställningarna i översta vänstra hörnet?

Provade du att klicka håll, dra någonstans i "tomrummet" fram eller tillbaka zoomar i "tomrummet" och om man har mightymouse ...kolla i handhavande- när du väl provat ut lite "moves" så går det fort... typ som att lära sig använda expose med hörn actions. jag bara satt och små flina hela tiden så lätt, sån översikt! Det jag sett nu efter mer omfattande testning är att om inställningen "level of detail" står på max och du visar exempelvis ett stort iphoto bibliotek, typ visar tusentals filer, då kan det precis som manualen säger, släpa efter med uppdateringen på skärmen. Men detta som paradigm är en rå diamant. skall bli ytterst intressant och se var detta dimensionella tänkande dyker upp härnäst.. Kniprörelser i 3D filebrowsern a'la Iphone?

  • Medlem
  • Vänersborg
  • 2007-03-31 19:55

"Rå Diamant" ett utryck jag gillar skarpt. Översikten är rätt bra och Mac känsla får jag säga, en nyhet som kunde vart integrerad i OS X.
Ska ge det några chanser frampå men idén verkar mer än lovande.

1
Bevaka tråden