Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

En switcher

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Tänkte bara presentera mig lite...

Sitter och skriver detta på min hackintosh (som funkar bra till 95%) men är nu sugen på en riktig mac. Har fått ögonen på MacBook 2.0/1gb modell som verkar väldigt trevlig.
Har även Vista på den här maskinen, men det är OSX som startar upp 9 gånger av 10. Håller som bäst på att flytta över allt viktigt från Vista till Osx.

Fattar egentligen inte varför det har dröjt så länge... Började med Apple II i skolan som jag satt och spelade Infocom-spel på men det var först när jag såg en Apple Lisa på en mässa för 100 år sedan som jag blev kär... men sent ska väl syndaren vakna!

/Stefan

UPPDATERING: Har nu införskaffat en MacBook core 2 duo 2.0 .... mycket nöjd!!

Senast redigerat 2007-03-25 22:54

Jo, så är det nog med syndare - men bättre sent än aldrig
Välkommen!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-03-26 11:01

Välkommen tillbaka! Mycket har hänt sedan sist.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-03-26 13:48

Just det, se till att du har mycket minne i din dator. Helst 2GB.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-03-26 14:58

Hur är det med bara 1gb minne i datorn då.. är det för segt? Det känns rätt dyrt att uppgradera hårddisken och minnet samtidigt O:-)

Ursprungligen av boris91:

Hur är det med bara 1gb minne i datorn då.. är det för segt? Det känns rätt dyrt att uppgradera hårddisken och minnet samtidigt O:-)

Jag kör med 1gb minne på min MacBook. Det funkar, men datorn skulle nog vara mycket rappare med 2gb.

Än så länge så funkar 1 gb bra. Kan hålla på och rendera filmer i idvd, surfa och leka med Garageband utan att det segar.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-03-26 23:30

Hmm, verkar lite osäkert. Apple kanske sänker priserna på minnen igen, det skulle sitta bra.

Ibland så undrar jag vad det är med Appleanvändare och minne.. Jag har den enklaste C2D Macbooken med 1 GB ram och det är endast när jag startar upp Parallels som jag upplever den som seg, i övrigt så är det den rappaste dator jag någonsin använt. Visst, 2 GB minne skadar absolut inte, men man kommer väldigt långt med 1 GB, åtminstone i mina ögon.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-04-21 07:23
Ursprungligen av glitchpunk:

Ibland så undrar jag vad det är med Appleanvändare och minne..

Eftersom minne är så billigt så tycker jag att man ska "fläska på" från början. Har man det gjort och behöver inte tänka på det.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-04-22 00:05

Sådär jättebilligt är det ju inte precis.

Min dator går ned helt och hållet när jag öppnar ShakesPeer...
Hehe, det suger lite...
Jag ser en konspiration i det här!

"macoteket säger". haha

att 1gb är ger en väsentlig skillnad från 512. eller ja, det blir ju 1.256.
Däremot så märks bara skillnaden mellan 1 och 2 i antalet program man kan ha öppet.

Det är vad de sa när jag köpte en 1gb-sticka igår. Och det blev ju en väsentlig skillnad.

  • Medlem
  • Vänersborg
  • 2007-04-22 01:18

[QUOTE="DistantHoller;1252167"]Hej!

Tänkte bara presentera mig lite...

Sitter och skriver detta på min hackintosh (som funkar bra till 95%)
/Stefan

QUOTE]
Välkommen men vad menar du med 95%? Vad funkar inte som du vill?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-04-22 16:09

Antar att det har med nätverk/bluetooth att göra. Kanske några macspecifika drivrutiner med.

[QUOTE="Tjarven;1265640"]

Ursprungligen av DistantHoller:

Hej!

Tänkte bara presentera mig lite...

Sitter och skriver detta på min hackintosh (som funkar bra till 95%)
/Stefan

QUOTE]
Välkommen men vad menar du med 95%? Vad funkar inte som du vill?

Om du inte vet så är en hackintosh en vanlig PC som man har installerat en patchad OS X på. Det brukar resultera i att efter dagar av pill med att få drivrutiner att fungera så landar man vid 95% funktionalitet :). I mitt fall så fungerade inte grafiken ordentligt t.ex. inget quartz extreme etc. Kul var det iallafall, man lärde sig en hel del om osx "bakom kulliserna".

/Stefan

  • Medlem
  • 2007-04-25 13:31

Hej och välkommen.

1
Bevaka tråden