Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

.ace filer

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har stora problem med att packa upp .ace filer som jag har liggande. Hittade unaceX, som fungerade bra...så länge det bara var en fil som skulle packas upp. Nu rör det sig dock om en segmenterad ace fil. Dvs en fil har ändelsen .ace de andra .c00, .c01, .c02 osv, och då klarar tydligen inte unaceX av att packa upp dem. Ngn som vet ngt program som fixar detta?

Testa denna command-line version.

http://www.winace.com/files/unace2.5.dmg

Jag är ingen höjdare på att använda command-line, jag har ingen aning hur man gör faktiskt. Finns det ngn guide eller ngt?

Installera paketet, sen startar du terminalen. Enklast är väl om du lägger mappen med filerna du ska packa upp i din hemkatalog.

Skriv i terminalen och tryck enter: cd katlog_med_filer
Skriv i terminalen och tryck enter: /usr/local/bin/unace e filnamn_på_första_filen.ace

Då ska den förhoppningsvis börja packa upp alltisammans

Tack så jätte mycket för hjälpen fick det att fungera tillslut. Hade dock lite problem med att komma in i mappen, var tvungen att byta namn på den eftersom jag inte fattade hur jag skulle få terminalen att "känna igen" den när den innehöll mellanslag. funkade inte med "cd xxxx_xxxx_xx" och inte heller utan understrecken, utan jag var tvungen att byta namn på den till bara xxxx, och sen köra "cd xxxx". Hur gör man för att skriva in fil eller mappnamn som innehåller mellanslag?

För framtida bruk... cd "mapp med mellanslag" eller cd mapp\ med\ mellanslag/

1
Bevaka tråden