Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

HP skrivare inget för mac?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Köpte en LJ1018 igår på SIBA. Som tur är så frågar jag om den är kompatibel med mac vilket säljaren i butiken inte kan svara på, men eftersom det är halva(har en pc också:"> ) så vill jag att de garanterar att den skall funka till mac. Eftersom säljaren inte vet om den funkar eller inte skriver han in en anmärkning på kvittot att jag får lämna tillbaks den (som juriststudent är man noga med bevisningen...;) )
Men iallafall så när jag kommer hem och skall installera skrivaren visar det sig att inga drivrutiner finns till mac... ?

Varför har HP gjort detta val?

ska nu lämna tillbaks skrivaren och köpa en annan(inte HP) någon som har ett bra tips på en billig bra men ändå ekonomisk laserskrivare.. jag vill att tonern skall hålla länge och att de nya toner(na) inte skall vara allt för dyra i inköp eller iallafall att skrivaren är ekonomisk vid utskrifter.. en bra skrivare till en billig peng helt enkelt..

Här kan du se vilka HP-skrivare som har inbyggda drivrutiner i Mac OS X: http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=303057#hpdrivers

Själv har jag en 1300.

Senast redigerat 2007-03-22 08:49
  • Medlem
  • Alingsås
  • 2007-03-21 19:55

Har alltid haft HP själv och aldrig någonsin behövt inst. drivrutiner . . . men jag antar att du redan testat att bara plugga in den.

Jag tror att just HP LaserJet 1018 inte stöds av Apple? Men som du ser i länkarna ovan finns det flera andra skrivare från HP som funkar.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-03-21 21:01

Jag har en Dell 725 skrivare.. Den funkar alltså inte med Mac?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2007-03-22 00:26
Ursprungligen av boris91:

Jag har en Dell 725 skrivare.. Den funkar alltså inte med Mac?

Vad baserar du det påståendet på?

Vill du ha en driftsäker och rejäl skrivare som är billig i drift skall man nog skaffa sig en begagnad HP för kontorsbruk. Skulle tro att det finns gott om antika skrivare i 4, 5 och 6-serierna som bara går och går, liksom lite nyare (4000-serien? - Hjälp till alla ni som kan!).

  • Medlem
  • Gävle
  • 2007-03-22 08:35

Många av HPs skrivare har drivrutiner till Mac, många av dom följer med i systemet tom.
Men vissa av av dom, särskilt billigare Laserskrivare har inte drivrutiner. Då får man välja något annat.

Jag köpte en 1020 för dryga året sedan. Den har inte drivrutiner till OSX med i paketet. Dock ingår 1020 i drivrutinspaketet till 1022. Det lyckades jag se info om på nätet och här innan jag köpte. Det var att ta hem drivisarna själv.
Kolla om det är likadant med din modell.
Reflektion: Jag tror HP hoppar över att aktivt ge stöd åt mac på lågprismodellerna, för att kunna sälja en och anna ngt dyrare skrivare. Dessutom slipper HP support på mac på sina billigare modeller. Skitstil? Se det som prisleken med miljömärkta produkter i livsmedelsbutiken. Du som gör ett aktivt val klassas som en konsument som är beredd att betala en krona extra, då läggs den kronan på på priset, vare sig produkten är dyrare att köpa in eller inte.

Det är väl så att vi dessutom vande oss, under parallellportseran, att vara utstängda från de billigaste produktserierna av scannrar och skrivare mm.. Verkar som HP kör vidare i den traditionen.
Reflektion: En gång i tiden var HP ball för de gjorde miniräknarnas mac. (Var Wozniak inblandad i den uppfinningen?) Men nu är de stora på väldigt grå produkter.

MR

1
Bevaka tråden