Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skärmen lagt av PB G4 1.5GHz

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

för nån vecka sen eller två började skärmen flimra på min PB G4 1.5GHz, inköpt augusti 2005. Strax därefter la den av helt, och har varit sån sen dess. Det går fint att koppla till extern skärm, och om man lyser med en lampa på skärmen så kan man ana vad som finns där, det är mao bara bakgrundsbelysningen som har kaikat ur.

Vad kan man göra åt detta? Nån obskyr garanti jag inte känner till, skruva isär, byta skärm, kristaller och rökelse...? Jag är öppen för alla förslag

Jag har ingen applecare.

Allt gott
Erik

Hmm.. låter som om du har fått dig en dålig baklampa i skärmen. Egentligen borde detta täckas av garanti eftersom det är ett tillverkningsfel !!!!

Hör med Apple samt kolla igenom konsumentköplagen innan du ger dig in på att köpa nya grejer.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-03-21 23:02

Låter även som att det kan vara ditt inverter board (vad heter det på svenska?) som lagt av. Mycket billigare att byta än skärmen, men kan vara knepigt rent praktiskt.

Tack för svar. Har du något sätt att kolla om det kan vara inverter boarden eller skärmen?

ska ta ett rejält snack med apple annars...

Tack för svar. Har du något sätt att kolla om det kan vara inverter boarden eller skärmen?

ska ta ett rejält snack med apple annars...

1
Bevaka tråden