Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Rykten om helt ny iMac-generation!

Tråden skapades och har fått 84 svar. Det senaste inlägget skrevs .

mycket spännande.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-03-20 12:11

Jag sitter och väntar på en ny imac,, behöver en till kontoret som ett digitalt nav eftersom vi endast jobbar med bärbara.

Hoppas att den släpps snart,, när skulle den kunna dyka upp tro? är det WWDC 2007 vi snackar om..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-03-20 12:53

Ja, förhoppningsvis så är det förestående annars är det ju ett ganska innehållslöst rykte eftersom det är ganska givet att imacen inte alltid kommer se likadan ut i framtiden.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-03-20 12:57

En ny imac skulle passa perfekt på kontoret, hoppas bara att den inte är rosa, gjord i parmesanost, med detaljer i näver..

  • Medlem
  • 2007-03-20 13:44
Ursprungligen av Fredric:

... hoppas bara att den inte är rosa, gjord i parmesanost, med detaljer i näver..

Dude!! Nu stukade jag hjärnan!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-03-20 13:58

Ge mig en spanking new and oh so fresh 24" till WWDC och jag kommer vara er trogna för all framtid framöver Apple!

Fråga är bara hur i $§#% de ska förnya designen, där är ju nästan perfekt idag! Eller var tycker ni?

  • Medlem
  • 2007-03-20 14:43
Ursprungligen av Solid:

Fråga är bara hur i $§#% de ska förnya designen, där är ju nästan perfekt idag! Eller var tycker ni?

Vem vet? Jag hoppas mer på nya Pro macar. G5 designen är äcklig. Jag håller kvar vid min G4 mycket av den anledningen.

Ursprungligen av Solid:

Ge mig en spanking new and oh so fresh 24" till WWDC och jag kommer vara er trogna för all framtid framöver Apple!

Fråga är bara hur i $§#% de ska förnya designen, där är ju nästan perfekt idag! Eller var tycker ni?

Apple har ju faktist haft en viss koppling mellan designen på OS X och Designen på Hårdvaran ... iMac är inget undantag ... vore smart av Apple att släppa en iMac som andas Leopard ...

A NEW MAC WITH A NEW OS X

nya iMac är:

tunnare än dagens iMac (tänk MacBook Pro tunn)
designen andas Leopard (OS X 10.5)
multi toutch-screen ?
bättre iSight ?
innbygt H.264 enc chip

  • Medlem
  • International user
  • 2007-03-20 14:08

mmmmmmmmmm parmesanost e sa gott

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-03-20 17:58

Mycket intressant! Den kommer ju bli läcker hur de än gör. Apples design är aldrig något jag tvivlar på. Lite synd att ta bort budgetvarianten (17") dock, för oss med lite smalare budget.

jag hade tänkte köpa en 24" nu i dagarna...men det får vänta - eller hur

jag har fullt förtroende för apple vad det gäller ny design. själv kan jag sakna "iMac Lampan" - för den e så skön i designen. Men antagligen kommer vi få se något liknande det vi har i dag men mer "slim". det är mkt snack om "hakan" på imacen - att det skall bort för det ser konstigt ut. men samtidigt bidrar det till karaktären. jag kan tänka mig att vi får en tunnare med mindre haka - men fortfarande kvar. sen vore det nice om man kunde ha mer ram-minne i iMac'en.

hur som helst - jag köper!

Att en ny iMac kommer förr eller senare är det nog ingen som ifrågasätter. Att en helt ny iMac skulle presenteras inom kort låter ganska troligt. Den nuvarande har i stora drag varit densamma sedan hösten 2004.

Jag skulle egentligen köpt en 24-tummare igår, men kollade runt lite (bla en hel del här på 99) och kom fram till att det nog är bäst att vänta, fast det beror helt klart på hur lång tid det dröjer.
Vad tror ni? Veckor eller månader?

  • Medlem
  • Älmhult
  • 2007-03-20 20:39

Känns det inte lite tidigt att komma med en helt ny iMac?

Ursprungligen av iggy:

Känns det inte lite tidigt att komma med en helt ny iMac?

Nej, iMacs produktcykel är väl tre år? iMac G5 lanserades 2004 och således så är det på tiden att det kommer en ny generation iMac.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-03-20 23:08

Jag gissar på början av Juni för WWDC är ju då. Vi får se hur Apple kan förbättra den annars pefekta datorn.

Ursprungligen av boris91:

Jag gissar på början av Juni för WWDC är ju då. Vi får se hur Apple kan förbättra den annars pefekta datorn.

OMG! Flyger hem från San Fransisco den 1:a juli! Tänk att ha en ny iMac som ligger och skumpar i bagaget då

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-03-20 23:11
Ursprungligen av johan_fbg:

OMG! Flyger hem från San Fransisco den 1:a juli! Tänk att ha en ny iMac som ligger och skumpar i bagaget då

Där hade du riktigt tur! O:-)

Ursprungligen av boris91:

Där hade du riktigt tur! O:-)

Jajamen, kan ju hoppas och hålla tummarna på att man kan köpa en olåst iPhone också. Annars får jag ju iaf talla på en i någon Apple Store

  • Medlem
  • Älmhult
  • 2007-03-21 08:21
Ursprungligen av ztaafen:

Nej, iMacs produktcykel är väl tre år? iMac G5 lanserades 2004 och således så är det på tiden att det kommer en ny generation iMac.

Var det så längesen? Mitt minne... och tiden går fort när man har kul + ett gäng andra klyschor

Ursprungligen av Adrian B:

Lite tunnare kanter på iMac vore inte helt fel, även om dagens modell är smidig för att vara en fullfjädrad mac så känns den lite... grov. Jag har svårt att tänka mig att Apple kommer att frångå principen om att iMacen i praktiken är en skärm med en dator i, så jag utgår ifrån att de i första hand slimmar ner dagens modell ytterliggare.

är en slimmning av datorn det enda som händer så vet jag inte ens om de ändrar så mycket på utformningen så det ser ut som en ny dator?

iggy: w00t? Kolla hur länge Sony har kvar en laptop i sitt utbud så får du svaret imo. det är dags!

Lite tunnare kanter på iMac vore inte helt fel, även om dagens modell är smidig för att vara en fullfjädrad mac så känns den lite... grov. Jag har svårt att tänka mig att Apple kommer att frångå principen om att iMacen i praktiken är en skärm med en dator i, så jag utgår ifrån att de i första hand slimmar ner dagens modell ytterliggare.

Ursprungligen av northernlight:

iggy: w00t? Kolla hur länge Sony har kvar en laptop i sitt utbud så får du svaret imo. det är dags!

Jag skulle nog påstå att det enda man kan titta på är vad Apple själva gjort tidigare, vad Sony och andra gör är sällan relevant.

en uppdatering på iMac kommer defintivit runt sommaren - kanske tidigare. Att det kommer en ny generation är inte helt omöjligt och inte helt irrelevant att lansera i samband med leopard?

Undrar om Apple kommer kasta ut DVD-spelaren och sätta i en Blu-ray-dito?

HDMI-utgång? Eller hämmar det försäljning av AppleTV?

Designen!? Tycker att iMac G4 är fantastiskt vacker men att låta designen vila på den hade varit att ta ett steg bakåt. Samtidigt hade en mer avskalad iMac bara sett ut som en Cinema Display, men med en inbyggd dator. Tanken låter iofs OK men det skulle inte vara någon revolution direkt.

Att kunna vinkla en 24" touchscreen-iMac i "ritbords-vinkel" hade dock gjort att jag höjt på ögonbrynen och köpt ännu en Mac

Ursprungligen av johan_fbg:

HDMI-utgång? Eller hämmar det försäljning av AppleTV?

Apple kan inte hålla på och försöka undvika att konkurrera mot sig själv samtidigt som de riktiga konkurrenterna inför det. Det leder bara till att konsumenterna väljer andra tillverkare framför Apple.

Ursprungligen av Marcus K:

Apple kan inte hålla på och försöka undvika att konkurrera mot sig själv samtidigt som de riktiga konkurrenterna inför det. Det leder bara till att konsumenterna väljer andra tillverkare framför Apple.

Nja, är inte så säker på det. Vill man köra OSX har man inte så många alternativ, Apple har ju monopol på "sig själv". Om de tror att konsumenten kommer att köpa en AppleTV för att HDMI saknas på den dator de har kommer Apple inte sätta in HDMI i de nya datorerna. Jag gissar dock att de som köper AppleTV köper den för andra skäl vilket borde ge utrymme för HDMI i nya Macar.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-03-21 18:34
Ursprungligen av Marcus K:

Apple kan inte hålla på och försöka undvika att konkurrera mot sig själv samtidigt som de riktiga konkurrenterna inför det. Det leder bara till att konsumenterna väljer andra tillverkare framför Apple.

Skillnaden på hdmi-hdmi kabel och dvi-hdmi kabel är väl ungefär kontaktdonet så ser inte riktigt vad den stora vinsten med detta skulle vara heller.

Ursprungligen av d99gnu:

Skillnaden på hdmi-hdmi kabel och dvi-hdmi kabel är väl ungefär kontaktdonet så ser inte riktigt vad den stora vinsten med detta skulle vara heller.

Skillnaden stavas ljud... hdmi kan skicka digitalt ljud också. inte helt fel imo.

Ursprungligen av johan_fbg:

Att kunna vinkla en 24" touchscreen-iMac i "ritbords-vinkel" hade dock gjort att jag höjt på ögonbrynen och köpt ännu en Mac

En touchscreen iMac kommer att komma - fast dock inte till nästa generation. Först kommer det en bärbar mac med detta, en liten lätt sak. Apple kommer med något som då MS har försökt få ut på marknaden i år. Apple kommer kalla det att dom reinvents den bärbara datorn. Det Apple lyckas med är att göra den användbar och logisk.

Sen efter denna kommer iMac också få touchskärm.

Bevaka tråden