Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

IE-testsite

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Min något luddiga trådtitel syftar på sidan som jag har för mig att jag såg en gång i tiden. Det var en sida där man kunde skriva in urlen till en sida och se hur den såg ut i olika webbläsare. Någon som vet vad jag talar om? Om ni vet, vet ni ifall IE (windows) fanns med där?

Skulle behöva den till ett par grejer eftersom jag inte har Windows alls hemma hos mig.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Jag tror inte att det var någon av de där som jag tänkte på, men tack iallafall. Den första verkar vara liknande det som jag letar efter.

Adrian, det är ju givetvis bättre, men jag har inte tillgång till någon Windowsdator. I skolan har jag det, iofs. och kan där testa sidorna, men jag kan inte köra Remote Desktop på dem.

Eller så installerar du CrossOver. Det gör så att du kan köra Windowsprogram direkt i OS X utan att behöva en Windowsinstallation. Jag använder det ibland när jag testar webbsidor i IE6.

Har man tillgång till det så är det rätt smidigt att ansluta till en Windows-dator med Microsofts Remote Desktop. Jag använder det dagligen från min mac för att testa sidor i IE/win. Ibland räcker inte skärmbilder utan man måste testa javascript och annat och då är det perfekt. (Jag såg att browsercam.com även säljer Remote Access, men till ett ordentligt pris, blir nästan billigare att köpa en billig PC och ställa en en skrubb.)

Ska kolla in det, tack för tipset.

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2007-03-20 08:19

Adrin har onekligen en poäng. Du kan t ex köpa (eller säkerligen få!) en fem år gammal pc för några hundralappar och testa på.

1
Bevaka tråden